Keaton Online Marketing

Keaton Helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet met effectieve online marketing

  • Voor jou
    • Local marketing
      • Local Marketing pakketten
      • Google Bedrijfsprofiel Management
      • Meerdere locaties beheren
      • Local SEO
      • Local Social Media
    • Online meeverhuizen
    • SEO diensten
    • Content marketing
      • Content creatie en strategie
    • Website design
      • Websites voor ondernemers
      • Wat kost een website?
  • Blog
  • Info
    • Over ons
    • Reviews
    • U en jij, ik en wij
  • Contact

12/12/2017 By Maurice Smit

Advocaten spam op Google Maps

advocaten spam

Is een spammende advocaat te vertrouwen?

Het aantal advocatenkantoren in Nederland is enorm. In de afgelopen jaren zijn steeds meer advocaten uit grote kantoren gestapt en als zelfstandige verdergegaan.

Daarmee is de concurrentie tussen de verschillende advocaten evenredig gegroeid.

In een grote stad als Rotterdam kun je zomaar een paar honderd advocaten vinden die allemaal op zoek zijn naar nieuwe cliënten. Maar ook buiten de grote steden kan de concurrentie tussen verschillende advocaten behoorlijk oplopen.

Ten opzichte van het grote aantal advocaten, is het aantal zoekopdrachten naar advocaten en gerelateerde zoekwoorden enorm. De Adwords-planner van Google geeft aan dat er per maand tussen de honderdduizend en een miljoen keer gezocht wordt naar ‘advocaat’ of aanverwante zoektermen. Dat zijn enorme aantallen.

Wetende dat de mensen achter die zoekopdrachten veelal niet verder komen dan de eerste pagina van Google, maakt dat het vindbaar zijn op de eerste pagina van Google zeer lucratief kan zijn voor een advocaat.

Google Maps

Een manier om op de eerste pagina genoteerd te worden is een vermelding van jouw advocatenpraktijk bij de eerste drie kantoren op Google Maps.

Google stelt echter strikte voorwaarden aan die vermeldingen.

Wat in ieder geval niet is toegestaan, is dat je de bedrijfsnaam verandert in een reeks mooie zoekwoorden. Ook is het niet toegestaan om een bedrijfsvermelding aan te maken op een niet bestaand adres.

Zo betrapte ik een advocaat op het aanmaken van niet bestaande advocatenkantoren in verschillend wijken in Rotterdam, tijdens mijn research voor de case study ‘Local Marketing – Advocaat Rotterdam’. Hij/zij voorzag die vermeldingen ook nog eens van de beste zoekwoorden.

Alles in de hoop dat mensen uit de omgeving die vermelding zullen vinden en van daaruit doorklikken naar de aan de vermelding gekoppelde website. De advocaat bleek officieel niet eens in Rotterdam gevestigd te zijn. Je reinste vorm van spammen.

Je zou denken dat Google zo slim is om dat te doorzien en in te grijpen.

Hoewel er al kleine stappen in die richting worden gemaakt, komt Google op dit moment niet veel verder dan het verbieden van spammen. Bovendien vertrouwt Google zijn local guides community om dergelijke misstanden te melden, waarna er wel degelijk ingegrepen kan worden.

Advocaten spam

Even terug naar het begin.

Zijn advocaten van een kantoor dat de regels overtreedt, advocaten waar je op kan bouwen? Ik kan me voorstellen dat wanneer je het zelf ook niet zo nauw neemt met de regels, dat je daar minder problemen mee hebt.

Maar in andere gevallen?

Wil iemand zijn lot en zijn zuurverdiende geld overdragen aan een kantoor dat het niet zo nauw neemt met de regels? Ik heb zo mijn twijfels.

Ethisch lijkt het mij in ieder geval niet.

Er zijn heel wat betere manieren om er voor te zorgen dat uw kantoor goed gevonden wordt in Google Maps. Daar help ik u graag bij.

Categorie: Google Mijn Bedrijf, Local marketing

23/11/2017 By Maurice Smit

5 eigenschappen waar je website in 2018 toch echt aan moet voldoen

website in 2018

Eigenlijk zijn er maar twee soorten websites

Websites die goed gevonden worden in Google en websites die alleen bezocht worden omdat iemand via een advertentie, visitekaartje of reclamebord daar terecht is gekomen.

De ontwikkelingen in Google gaan op dit moment zo snel dat uw website in 2018 hoogstwaarschijnlijk aan vervanging toe is. Die mooie website die in 2017 nog op de eerste pagina van Google te vinden was, kan in 2018 zomaar door een concurrent voorbijgeschoten worden.

Tot mijn spijt zie ik een aantal collega’s nog wekelijks websites opleveren die bij de lancering al verouderd zijn. Simpelweg omdat zij niet meegegaan zijn met de ontwikkelingen in Google en de klanten niet beter weten.

Daar baal ik van. Er is niets zo vervelend als iemand te moeten vertellen, dat zijn mooie nieuwe website eigenlijk direct al weer aan vervanging toe is.

Website in 2018

Daarom geef ik je graag de vijf eigenschappen waar je website in 2018 toch echt aan moet voldoen. Dan kun je daarop letten wanneer je een nieuwe website laat bouwen.

1. Inhoud

De zoekmachine van Google heeft zich door de jaren heen steeds verder ontwikkeld. Die is in staat om een stuk tekst niet alleen op woorden te sorteren, maar ook om de context waarin ze geplaatst zijn, in zijn geheel te begrijpen.

Daarmee is het belang van een inhoudelijk, goed onderbouwde tekst op je website enorm toegenomen. Goed verzorgde teksten die aansluiten bij de behoefte van jouw klanten, zijn onontbeerlijk.

Naast inhoudelijk sterke teksten zou iedere pagina SEO-geoptimaliseerd moeten worden.

Dat gebeurt zowel inhoudelijk als in het technische gedeelte van de website. Daarbij moet je denken aan zoekwoorden, interne linkjes, alt-tags en dergelijke.

2. Mobiel

Google Nederland verkondigde in augustus 2017 dat er in Nederland voor het eerst meer in Google gezocht werd op een mobieltje dan op een computer.

Er zijn heel wat websites waarbij de bezoekersstatistieken uitwijzen dat ruim zeventig procent van de websitebezoekers via een smartphone inlogt.

Zorg er daarom voor dat je nieuwe website volledig mobiel responsief is.

Een aparte app, m.jouwwebsite of een ontwerp dat je met je vingers groter moet maken om het goed te kunnen lezen op je mobieltje, is al lang niet meer van deze tijd.

3. Snelheid

Mensen lijken online steeds ongeduldiger te worden. Een website die niet snel genoeg laadt, zal in een zeer rap tempo zijn potentiële bezoekers verliezen. Binnen vier seconden ben je zomaar dertig procent van je potentiële bezoekers kwijt.

Die hebben dan al doorgeklikt naar de website van je concurrent.

Het optimaliseren van de websitesnelheid begint bij het verkleinen van de grootte van je fotobestanden. Daarnaast kan mede door gebruik te maken van een premium CMS (content managementsysteem) de snelheid verder worden opgevoerd.

De kwaliteit van je hosting mag in deze context ook niet ontbreken. Ook die speelt een rol bij de snelheid waarmee jouw website geladen wordt.

De snelheid van je website kun je makkelijk zelf testen. Bovendien kun je de gemiddelde laadtijd van je website ook vinden in je Google analytics die gekoppeld is aan je website.

4. https:

Https: verwijst naar een beveiligingsprotocol op je website. Door dat protocol kunnen kwaadwilligen niet meelezen bij het invullen van gegevens op jouw website. Https: is herkenbaar aan het bekende slotje in het venster van je browser.

Je zou kunnen denken dat wanneer je helemaal geen invulvelden op je website gebruikt, dat je dan geen https: nodig hebt. Dat is ten dele waar.

Sommige browsers geven echter een waarschuwing bij een website die nog gebruik maakt van http: en niet van https:. Die waarschuwing wijst de bezoeker op het feit dat de verbinding met de website in dat geval niet veilig is. Dat geeft de bezoeker geen fijn gevoel. En dat wil je voorkomen.

Bovendien lijkt het erop dat Google bij de ranking van websites de voorkeur geeft aan https:. Het aantal websites op de eerste pagina van Google met https: is opvallend hoog.

5. Gebruiksgemak

Jarenlang is het uiterlijk de alles bepalende factor geweest bij het beoordelen van websites.

Door het groeiende gebruik van smartphones wordt het uiterlijk van een website op de achtergrond gedrukt. Op een klein schermpje zoals dat van een smartphone, is duidelijkheid en gebruiksgemak vele male belangrijker dan het uiterlijk.

Blijf daarom niet star vasthouden aan wat jijzelf mooi vindt. Je eigen smaak is bij voorbaat al niet dezelfde als die van alle bezoekers. Wat jij er mooi uit vindt zien, vinden anderen weer lelijk. Die strijd ga je echt nooit winnen.

Denk ‘mobile first’.

Daar wordt in 2018 de strijd om de aandacht en de opdracht van de klant, gewonnen of verloren.

Categorie: SEO, Webdesign

30/10/2017 By Maurice Smit

Hoe komt een bedrijf hoog in Google Maps terecht?

Scoor hoog in Google maps

Bedrijven die hoog in Google Maps staan, krijgen meer klanten en meer bezoek

Op de eerste pagina van Google worden al jaren lokale bedrijven getoond op de kaart van Google Maps.

Dit zijn bedrijven die volgens Google het beste aansluiten bij een bepaalde zoekopdracht.

Deze bedrijfsvermeldingen hebben veelal een zeer prominente plaats op de eerste pagina. Tenzij er Adwords advertenties zijn aangemaakt, staan de Google Maps vermeldingen altijd bovenaan.

Omdat de Google Maps vermelding een sterk visueel element is, wordt de aandacht al snel hiernaartoe getrokken. Bedrijven die hoog in Google Maps getoond worden, krijgen daardoor automatisch zelf ook veel aandacht.

Hierdoor neemt de kans op nieuwe klanten voor die bedrijven toe. Veel meer dan voor bedrijven die niet op de eerste pagina van Google worden weergegeven.

Het optimaliseren van een Google Maps vermelding is een belangrijke strategie binnen Local marketing.

Hoe komt een bedrijfsvermelding hoog in Google Maps terecht?

Volgens Google zijn er drie elementen die bepalen of een bedrijf hoog in Google Maps wordt weergegeven.

De relevantie van het bedrijf, de afstand tot het bedrijf en de prominentie van het desbetreffende bedrijf. Bedrijven met de beste combinatie van deze drie factoren tijdens het zoekmoment, worden hoog in Google Maps weergegeven.

Op de afstand tot je potentiële klant heb je als ondernemer weinig invloed. Met relevantie en prominentie van een bedrijf kun je wel actief aan de slag.

1. Relevantie
Relevantie gaat over hoe goed de lokale bedrijfsvermelding aansluit bij hetgeen waarnaar iemand zoekt in Google. Het goed beheren van je Google Mijn Bedrijf vermelding is daarbij van het allergrootste belang.

2. Afstand
De locatie van de persoon die een zoekopdracht invoert ten opzichte van de relevante bedrijven, bepaalt mede welke bedrijven getoond worden. Of je nu zoekt via je smartphone of vanaf je computer, Google weet steeds beter waar jij je bevindt.

3. Prominentie
Bij de beoordeling of een bedrijf een prominente positie inneemt, kijkt Google naar een aantal zaken:
– Hoe algemeen bekend is een bedrijf? Een bedrijf met een grote offline naamsbekendheid zal eerder een vermelding verdienen.

– Hoe goed is een bedrijf online vindbaar? Een bedrijf dat zijn website op de eerste pagina van Google heeft weten te krijgen, zal eerder hoog in Google Maps te vinden zijn.

– Hoe consequent zijn de bedrijfsgegevens eenduidig te vinden in online adres- en telefoonboeken, artikelen of websites? Bedrijfsvermeldingen met voor hetzelfde bedrijf afwijkende bedrijfsnamen, telefoonnummers, adressen of websites zijn voor Google minder prominent.

– Het aantal online recensies en de daarbij behorende scores worden ook meegenomen in de beoordeling van de prominentie.

Op het punt van prominentie kun je als ondernemer veel invloed uitoefenen.

Local SEO

Zolang Google op haar eerste pagina bedrijven blijf tonen in Google Maps, is het hoog scoren in Google Maps een belangrijk onderdeel van een succesvolle Local SEO strategie.

Tel hierbij op het feit dat wij met elkaar steeds vaker mobiel op zoek gaan naar bedrijven, en u begrijpt dat goed gevonden worden in Google Maps van wezenlijk belang kan zijn voor uw onderneming.

Door het optimaliseren van de Google Maps vermelding hebben wij al meerdere ondernemers kunnen helpen aan meer klanten en extra omzet.

Categorie: Google Mijn Bedrijf, Local marketing, SEO

26/10/2017 By Maurice Smit

Heeft Google stiekem een nieuw socialmediaplatform gelanceerd?

Google Social Media platform

Google en social media, geen gelukkig huwelijk. Of nu toch wel?

De woorden Google en social media zijn tot voor kort geen succesvolle combinatie gebleken. Ondanks dat Google+ onder een aantal special interest groepen wel degelijk een bestaansrecht heeft, lijkt Google+ geen enkele bedreiging voor welk socialmediabedrijf dan ook.

Daarmee is Google+ alweer het vierde socialmediaplatform van Google dat het niet lijkt te gaan redden.

Google blijft leren

Wel een succesvol onderdeel van Google+ waren de Google+ Pages voor bedrijven, nog het beste te vergelijken met een Facebookpagina voor je bedrijf. Een tijdlang moest je vanuit SEO-oogpunt een Google+ pagina aanmaken voor je bedrijf om de vindbaarheid daarvan in Google te vergroten.

De Google+ pagina en je Google Maps vermelding waren toen nog twee verschillende identiteiten. Dat was zeer verwarrend en onlogisch. Gelukkig zijn beide vermeldingen en het beheer daarvan nu samengevoegd in Google Mijn Bedrijf.

Oude Google+ pagina’s blijven vooralsnog in de lucht, maar een nieuwe pagina aanmaken is niet meer mogelijk.

Wordt Google Mijn Bedrijf het socialmediaplatform voor ondernemers?

Daar heeft het alle schijn van. In de strijd met Facebook om de aandacht van de MKB-ondernemer, heeft Google in 2017 op grote schaal een aantal veelbelovende functies toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf.

Google Posts
Allereerst is het nu mogelijk om berichten toe te voegen aan je bedrijfsvermelding. Deze berichten worden door Google Posts genoemd en kunnen worden gevonden in Google zoeken en Google Maps.

Google PostsMet die Posts kun je vanuit je bedrijfsvermelding in Google direct de aandacht pakken van mensen die op zoek zijn naar een bedrijf zoals dat van jou.

Posts kunnen vanuit het bericht direct worden gedeeld op Facebook, Twitter en zelfs op Google+ of via e-mail.

Vanuit een Post kun je mensen direct doorsturen naar je website via een handige knop onderaan je bericht. Reageren op je bericht kunnen mensen niet.

Een Post blijft zeven dagen direct zichtbaar op je bedrijfsvermelding. Na die zeven dagen wordt een Post opgeslagen onder de Post Tab. Een functie die voorlopig alleen te vinden is op een smartphone of tablet.

Het is nog te vroeg om te kunnen zeggen dat Posts positieve invloed hebben op je lokale vindbaarheid. Google is in mijn ogen echter koploper in het inhoudelijk beoordelen van teksten en foto’s. Het zou mij dan ook niet verbazen dat Google Posts gebruikt om een bedrijf nog beter te kunnen begrijpen en te beoordelen op relevantie.

Vragen stellen via Google Mijn Bedrijf
Mensen kunnen ook in het openbaar vragen stellen op je bedrijfsvermelding in Google. De bedoeling van Google is dat iedereen antwoord kan geven. Dus niet alleen de bedrijfseigenaar.

Google Mijn Bedrijf vragenDaarmee biedt Google de mogelijkheid om een community op te bouwen rondom een bedrijf.

Dat daar voor bedrijven risico’s aan vastzitten staat buiten kijf.

Je kunt je voorstellen dat er wel hele vreemde vragen gesteld kunnen worden. Maar gaat dat niet op voor elk socialmediaplatform?

En mocht je tot op heden nog geen enkele notie hebben van mogelijke vragen die online zijn gesteld, dan is dat niet gek. Vooralsnog krijgt je zelfs in Google Mijn Bedrijf geen enkele melding van gestelde vragen. Alleen wanneer je naar je eigen bedrijfsvermelding in Google gaat, kun je ze vinden en erop reageren.

Hopelijk wordt dat spoedig veranderd en kun je direct antwoorden op alle gestelde vragen.

Google Mijn Bedrijf blijft doorontwikkelen

In Amerika is het voor mensen al mogelijk om vanuit je Google Mijn Bedrijf vermelding direct een tekstbericht te versturen. Het zal niet lang meer duren voordat die functie ook naar Nederland komt.

Het lijkt er sterk op dat Google serieus aan de slag gaat met het verder ontwikkelen van Google Mijn Bedrijf. Het feit dat je nu direct vanuit Google in interactie kunt gaan met je klanten biedt enorme kansen.

Wij helpen je graag bij het omzetten van die kansen in harde resultaten.

Categorie: Google Mijn Bedrijf, Local marketing, Marketing, Social Media

06/07/2017 By Maurice Smit

Met Google Posts valt jouw bedrijf nog meer op in Google

Google Posts

Wat zijn Google Posts?

Google Posts zijn berichten die je vanuit Google Mijn Bedrijf kunt publiceren op jouw bedrijfsvermelding in Google en Google Maps.

Door het toevoegen van berichten aan jouw bedrijfsprofiel kun je direct vanuit de zoekresultaten in interactie gaan met jouw publiek. Nog voordat zij jouw website of social media bekeken hebben.

Je kunt met Google Posts:
– Dagelijkse promoties of lopende acties delen.
– Evenementen promoten.
– Vanuit je posts door laten klikken naar je website.

Waarom Google Posts gebruiken voor je bedrijf?

Wanneer mensen op zoek gaan naar een bedrijf zoals dat van jou, dan is de kans groot dat zij dat doen via de zoekmachine van Google. Google zal zijn best doen om bedrijven te vinden waarvan Google denkt dat die bedrijven naadloos aansluiten bij de zoekopdracht.

Op dit moment worden er op de eerste pagina van Google veelal drie bedrijfsvermeldingen getoond vanuit Google Maps. Het bedrijf dat erin slaagt om het best voor de dag te komen van die drie bedrijven, maakt een goede kans om er een nieuwe klant bij te krijgen. Google Posts kan je daarbij helpen.

Doordat Posts direct in Google te zien zijn, kun je direct beginnen met het promoten van jouw bedrijf. Zonder dat mensen eerst hoeven door te klikken naar jouw pagina.

Posts krijgen van Google op dit moment een plek in de bedrijfsvermelding en kunnen, mits goed ingezet, daardoor zeer effectief zijn bij het binnenhalen van nieuwe klanten.

Het grote voordeel van Google Posts is dat je potentiële klanten heel snel en direct kunt informeren, zonder dat ze daarvoor eerst moeten doorklikken naar je website.

Google mijn Bedrijf

Via het dashboard van Google Mijn Bedrijf kun je de berichten toevoegen aan je bedrijfsvermelding.

Google posts GMBEen bericht bestaat uit een stuk tekst van 100 tot 300 woorden en uiteraard is er de mogelijkheid om er een foto of video aan toe te voegen.

In de bedrijfsvermelding wordt een samenvatting weergegeven van het door jou geplaatste bericht. Wanneer iemand op het bericht klikt, dan opent zich een nieuw scherm met daarop de volledig tekst en foto.

Van daaruit kan iedereen die dat wil, jouw bericht delen.
Google posts voorbeeld
Je kunt gerust zeggen dat Google op deze manier een afgeslankte versie van Google+ in de zoekresultaten heeft binnengebracht.

Een mini socialmediaplatform binnen je bedrijfsvermelding. Een geweldige zet met bijzonder veel potentie.

Het is alleen jammer dat de berichten die je plaatst op dit moment maar zeven dagen life blijven staan. Na zeven dagen verdwijnen ze weer uit je bedrijfsvermelding.

Ze zijn dan nog wel vindbaar onder de posts of updates tab. Het is dus belangrijk om regelmatig nieuwe berichten toe te voegen.

Zijn Google Post goed voor je Local SEO?

Daar is nog geen zinnig woord over te zeggen. Je kunt er zeker van zijn dat Google de inhoud van de berichten die je plaatst in de gaten houdt en precies weet wat erin staat.

Of dat je ranking in Google zal verbeteren, is natuurlijk de vraag.

Ga in ieder geval géén berichten plaatsen die bomvol staan met jouw zoekwoorden. Dat heeft echt geen zin.

Het is niet uit te sluiten dat bedrijven die regelmatig relevante berichten plaatsen, van Google meer aandacht krijgen dan bedrijven die dat niet doen. En daar zou je best weleens profijt van kunnen hebben in je ranking in Google en Google Maps.

Plaats daarom regelmatig, voor jouw doelgroep interessante berichten. Je klanten zullen je er in ieder geval dankbaar voor zijn.

Update: Uit onderzoek in 2020 heeft het er alle schijn van dat posts geen directe invloed hebben op je ranking. Ze helpen wel mee bij de conversie van je bezoekers. 

Categorie: Google Mijn Bedrijf, Local marketing Tags: Local SEO

13/04/2017 By Maurice Smit

Waar komt de naam Keaton vandaan?

Keaton

Keaton Online Marketing

Zo nu en dan krijg ik de vraag waar de naam Keaton vandaan komt. ‘Is dat soms je achternaam?’, roept ook wel eens iemand.

Nee, het is niet mijn achternaam.

En nee, het heeft niets te maken met de tragisch komische acteur Buster Keaton uit de tijd van de stomme film. Ook heeft de naam van mijn bedrijf niets te maken met de hedendaagse acteur Michael Keaton. Hij speelde onder andere de rollen van Batman en Birdman in de gelijknamige films.

Maar waar komt het dan wel vandaan?

Family Ties

Begin jaren tachtig werd er op de TV bij Veronica de serie Family Ties uitgezonden.

In deze serie werd op humoristische wijze het verhaal verteld van de family Keaton. De serie draait voor het grootste gedeelte om de clash tussen het liberale denken uit de jaren ’60 en ’70 aan de ene kant en het conservatie materialisme van de jaren ’80 aan de ander kant.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat dat gedeelte mij destijds helemaal ontgaan is. Voor mij was Family Ties gewoon een uiterst grappige serie. Ik kon enorm genieten van de clash tussen de uiterst conservatieve en materialistisch zoon Alex en zijn hippie ouders Steven en Elyse Keaton.

Het personage van Alex werd gespeeld door Michael J. Fox die later veel bekendheid zou vergaren door de filmserie Back to the future.

Alex zat vol ambities en ging het helemaal maken, terwijl zijn ouders vergeefse pogingen deden om hem toch enigszins wat van hun waarden en normen mee te geven. Die tweestrijd leverde de meest hilarische scènes op waar ik destijds erg om moest lachen. Wanneer Family Ties op TV te zien was zat mijn hele familie klaar om naar de aflevering te kijken. Van de beginjaren uit de serie zijn er maar weinig afleveringen die wij niet gezien hebben.

Kamer van koophandel

Op het moment dat ik mij voor het eerst inschreef in de kamer van koophandel, was de keuze voor de bedrijfsnaam Keaton dan ook snel gemaakt. Door de serie Family Ties had de naam voor mij een positieve associatie gekregen.

Bovendien zocht ik een naam met twee lettergrepen. Die zijn in het algemeen vrij gemakkelijk te onthouden. Daarnaast hoor je de naam Keaton niet veel in Nederland waardoor de naam direct onderscheidend zou zijn.

Je weet nu waar de bedrijfsnaam Keaton vandaan komt.

Ik zou je nog een heel verhaal kunnen vertellen over hoe ik bijna 15 jaar achter de url keaton.nl heb aangezeten, maar dat bewaar ik graag voor een andere keer.

Categorie: Content Marketing, Marketing, Starters

05/04/2017 By Maurice Smit

Sliders suck. En wel hierom.

Sliders suck

Sliders suck?

Het werd een keer tijd dat iemand met gezag het eens hardop zou zeggen: Sliders suck. Onder deze titel schreef Michiel Heijmans van het toonaangevende bedrijf Yoast, een zeer uitgebreid artikel over waarom sliders op websites ondingen zijn.

En als een van de wereldleiders op het gebied van zoekmachine-optimalisatie (SEO) en gebruikerservaring dat zegt, dan kun je maar beter even opletten.

Hoewel een slider of carrousel op je website er soms heel mooi en effectief uit kan zien, zijn er zwaarwegende argumenten om juist geen slider op je website te plaatsen. Sliders voegen namelijk niets toe aan de vindbaarheid van je website. Ze vertragen meestal de laadsnelheid van je website waar de bezoekers van je website en Google niet vrolijk van worden. Daarnaast kunnen sliders ervoor zorgen dat je website veel minder effectief is in het gebruik voor je websitebezoekers.

Het ‘Sliders suck-artikel’ is alleen in het Engels terug te vinden op de website van Yoast. Mocht Engels geen probleem voor je zijn, dan raad ik je aan om het volledige artikel van Michiel hier te lezen.

Hieronder vind je mijn Nederlandse samenvatting van ‘Sliders suck’.

Wetenschap en experimenten achter effectiviteit van Sliders

Het komt niet zo heel vaak voor dat de wetenschap een eenduidige conclusie trekt. Bij onderzoek naar de effectiviteit van een slider op je website, lijkt dat echter wel het geval.

– Slechts 1% van de mensen klikt daadwerkelijk op een afbeelding in je slider, wat vrijwel altijd de eerste afbeelding is.
– Sliders verwarren mensen omdat je teveel keuzes tegelijk aanbiedt.
– Mensen negeren sliders gewoon, omdat ze advertentieblindheid veroorzaken.
– Ze maken je site langzamer wat een negatieve invloed heeft op je vindbaarheid in Google en je conversiegraad.
– Sliders werken niet altijd op je smartphone.
– De content die er echt toe doet, wordt naar beneden gedrukt op je pagina, wat niet slim is voor je vindbaarheid, zoals Google al in 2012 vermeldde.
– Het is waarschijnlijk net zo effectief een losse afbeelding te gebruiken dan heel veel moeite te doen voor een slider en het op maat maken van foto’s.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van redenen waarom Sliders suck.

Zelfs als je veel afbeeldingen op je website wilt laten zien, dan zijn losse afbeeldingen op je website veel effectiever dan het volproppen van een slider met zoveel mogelijk plaatjes.

SEO en conversie-optimalisatie

De meeste sliders op websites zijn bovenaan de pagina geplaatst. Daardoor wordt de hoofdtekst naar beneden geduwd en zal een gedeelte van je content al snel niet te zien zijn zonder naar beneden te scrollen. In de ogen van Google is dat geen goed teken en kan dat gevolgen hebben voor de vindbaarheid van je website.

Uit diverse onderzoeken blijken Sliders mensen af te remmen om van jou te kopen of contact met je op te nemen. Alleen al deze twee argumenten zouden voldoende moeten zijn om nooit meer een slider op je website te zetten. Sliders suck!

Mobiele websites en sliders

Het lijkt erg handig om een slider op een mobiele website te zetten. Je kunt immers heel veel informatie kwijt op een klein oppervlak. Maar waarom zouden mensen niet gewoon naar beneden scrollen? Dat doen we nu toch ook.

Veel slider-plug-ins zijn niet responsive. Daardoor werken ze niet goed, of zelfs helemaal niet als je de website bekijkt op mobiele apparaten. Het gevolg is dat keurige, mobielvriendelijke websites zonder slider, door het plaatsen van een slider kunnen worden geruïneerd.

Sliders gebruiken over het algemeen desktopafbeeldingen die niet geoptimaliseerd zijn voor snelheid op je mobiel. Daardoor kan de laadsnelheid van je mobiele website enorm oplopen. Er zijn maar weinig mensen bereid om daar lang op te wachten.

Wanneer een slider wel kan werken

Een enkele keer kan een slider wel werken. Zolang de slider ten eerste een verhaal vertelt en ten tweede niet automatisch doorspoelt naar de volgende afbeelding. En mits de slider uiteraard niet alle eerder benoemde nadelen veroorzaakt.

Op een website van een makelaar of van een vakantieplaats verwachten we gewoon een slider. Maar dit is eerder uitzondering dan regel.

Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel nog eens goed gaat nadenken over die mooie slider op je website. Tenzij je makelaar bent of een vakantieplaats wilt promoten, haal dan je slider zo snel mogelijk van je site af. Daar doe je de bezoekers van je website, je ranking in Google en uiteindelijk ook jezelf een groot plezier mee.

BewarenBewaren

Categorie: SEO, Webdesign

17/03/2017 By Maurice Smit

Je website roest meer dan je lief is

Website roest

Je Website Roest!

Al sinds mijn vroege jeugd heeft mijn vader een boot. Ieder jaar wordt die boot na het seizoen uit het water gehaald waarna de boot een grondige onderhoudsbeurt krijgt.

Hier en daar worden er wat roestplekjes weggewerkt en oude onderdelen worden vervangen door nieuwe.

Voordat de boot in het voorjaar weer het water ingaat, wordt hij voorzien van de benodigde verflagen. Zo blijft de boot optimaal presteren en is hij beschermd tegen de elementen.

Mocht je nu denken dat alleen stalen schepen onderhoud nodig hebben, dan heb je het echt mis. Ieder schip dat aan de elementen wordt blootgesteld, heeft elk jaar onderhoud nodig om optimaal te kunnen blijven presteren.

Maar wat heeft dat met mijn website te maken? zie ik je denken. Eigenlijk alles.

Ook jouw website heeft regelmatig onderhoud nodig en zou moeten worden aangepast aan de nieuwste technologie. Een website die niet op die vernieuwingen wordt afgestemd, zal op den duur gaan doorroesten en zinken naar de bodem van de Google zee van zoekresultaten. Voorwaar geen prettig vooruitzicht.

Zelfs nieuwe websites roesten al bij lancering

Ik schreef hier al eerder een artikel over de constante vernieuwingen die Google doorvoert in het programma van de zoekmachine (algoritme). Wanneer jouw website ouder is dan, zeg drie, vier jaar en je hebt niet meer aan je website gedaan dan het updaten voor mobiele platforms, dan is de kans groot dat ook jouw website aan het roesten is.

Zelfs in 2017 worden er dagelijks vele nieuwe websites ‘te water gelaten’ waar de roestplekken al op zitten. Het spijt me om het te moeten zeggen, maar tenzij jouw websitebouwer op meer aspecten let dan alleen een mooie uitstraling, dan is de kans groot dat je fonkelnieuwe website nu al onderhuids aan het roesten is.

Wat is website roest?

Een website roest wanneer op een website essentiële elementen ontbreken die Google gebruikt om jouw website goed te kunnen beoordelen. Zo’n website wordt door Google lager ingeschaald dan vergelijkbare websites die de relevante elementen wel hebben opgenomen.

Er zijn minstens drie essentiële elementen, die op heel veel websites ontbreken, waardoor een website roest.

1. Tekstlengte

Iedere website die wij bouwen, is voorzien van de Yoast SEO plug-in. De Yoast SEO plug-in maakt het mogelijk om teksten op je website te optimaliseren voor Google. Door die plug-in ben je in staat om door de ogen van Google naar je teksten te kijken.

In één oogopslag kun je dan zien waar je in jouw tekst verbeteringen kunt aanbrengen zodat Google jouw website kwalitatief hoger inschat dan die van je concurrenten. Daardoor kun je zomaar ver boven je concurrenten in Google komen te staan.

Een van de punten waar de Yoast SEO plug-in naar kijkt, is de lengte van een tekst. De minimale aanbevolen lengte van een tekst is minstens 300 woorden per pagina of bericht. Bovendien moeten die teksten ook goed leesbaar zijn en nuttig voor de bezoekers van jouw website.

In de praktijk zijn er echter bijzonder veel websites waar de hoeveelheid tekst per pagina zelden boven de 300 woorden uitkomt. Soms wordt in de gehele website het aantal van 300 woorden maar nauwelijks overschreden.

Te weinig tekst in je website en je pagina’s is een teken dat je website roest.

Website roest2. Mobiele optimalisatie

Het mag geen geheim meer zijn dat Google controleert of jouw website mobiel vriendelijk is. Het aantal zoekopdrachten dat vanaf mobiele apparaten wordt opgestart, is voor veel zoekwoorden al hoger dan het aantal zoekopdrachten die vanaf laptops en desktops komt.

Google heeft een website waarop je kunt controleren of jouw website mobiel vriendelijk is.

Die website bestaat al een aantal jaren en inmiddels scoren de meeste websites goed op mobiel vriendelijkheid. In de uitvoering van het mobiel vriendelijk maken van een website kunnen er helaas flink wat problemen opduiken.

Jij hebt zelf vast ook wel eens een website via je smartphone bekeken die keurig netjes in je schermpje past, maar die toch echt onleesbaar is. Vrijwel niemand neemt de moeite om die tekst met twee uit elkaar bewegende vingers groter te maken. Je zapt vrijwel zeker direct weg naar de volgende website die wel goed leesbaar is.

Of wat dacht je van een app als mobiele versie van een website, die vol staat met verouderde en achterhaalde content. Daar word je als bezoeker ook niet vrolijk van.

Google houdt bij hoelang mensen op een website blijven hangen. Wanneer veel bezoekers van jouw mobiele website ook weer heel snel vertrekken, is dat voor Google een teken om jouw website af te waarderen in de ranking.

Hoe mobiel vriendelijk Google jouw website ook vindt, als de bezoekers van jouw website snel wegklikken dan zul je nooit hoog in Google terecht komen. Dat geldt uiteraard ook voor de niet-mobiele versie van jouw website.

Met de hedendaagse techniek is het relatief eenvoudig om een website te bouwen die op elk formaat scherm goed leesbaar en gebruiksvriendelijk blijft. Zowel qua inhoud als gebruiksgemak. Daarmee voorkom je dat een website roest.

3. Schema.org

Zoekmachines zijn programma’s die geschreven zijn in een bepaalde programmeertaal. Om jouw website goed met die programma’s te kunnen laten communiceren, is het wel handig dat jouw website dezelfde grammaticaschema’s hanteert als de zoekmachines.

Door het toevoegen van Schema aan je website, maakt je het voor Google en andere zoekmachines veel makkelijker om je gehele website te bekijken en te beoordelen. Een website zonder Schema ligt al snel achter op vergelijkbare websites die wel voorzien zijn van Schema.

Het percentage websites zonder Schema is enorm. De kans dat jouw website geen Schema gebruikt is dan ook groot.

Gratis Website Roestinspectierapport aanvragen
Ik kan me voorstellen dat je na het lezen van dit artikel zelf ook wel zou willen weten of jouw website roest. Daarom geef ik je de mogelijkheid om het gratis en geheel vrijblijvende Roestinspectierapport aan te vragen.

Je kunt dat doen door eenvoudig een mailtje naar mij toe te sturen met daarin vermeld je naam en de naam van de website die je wilt laten controleren op roest. Een berichtje sturen via je mobiel kan natuurlijk ook.

Binnen een paar dagen krijg je dan van mij een beknopt Website Roestinspectierapport met aanbevelingen terug.

Net als de boot van mijn vader, is de website van jouw bedrijf ook een kostbaar bezit dat beschermd moet worden tegen de digitale elementen. Vraag daarom vandaag nog het gratis Website Roestinspectierapport aan.

Categorie: SEO, Webdesign

02/02/2017 By Maurice Smit

People’s Business Rotterdam – Ruim 90% van de bedrijven mist de boot op Google

People's Business Rotterdam

People’s Business Rotterdam

Stel, je hebt om de een of andere reden een advocaat nodig. In je familie- of vriendenkring is geen advocaat te vinden en ook niemand die al eerder gebruik maakte van de diensten van een advocaat. Wat ga je dan doen?

De kans is groot dat je in dat geval via Google op zoek gaat naar een advocaat bij jou in de buurt.

In de praktijk komen mensen die een zoekopdracht uitvoeren in Google, maar zelden voorbij aan de eerste pagina. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor een zoekopdracht naar een advocaat, maar voor alle soorten zoekopdrachten. Alleen wanneer je via de eerste pagina van Google niet direct vindt wat je zoekt, ga je door naar de volgende pagina.

De eerste pagina van Google

De eerste pagina van Google is voor veel bedrijven dan ook een zeer waardevolle positie om te verkrijgen. Je kunt het een beetje vergelijken met de beste locaties op de Coolsingel of de Lijnbaan in Rotterdam. Het bezoekersaantal is enorm en het aantal goede locaties is beperkt. Aandacht is in ieder geval verzekerd. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat een beurs zoals ‘People’s Business Rotterdam’ midden in het centrum van Rotterdam wordt georganiseerd.

Wanneer je als ondernemer op zoek bent naar meer klanten, dan is de eerste pagina van Google daar een uitgelezen plek voor.

Lokale zoekopdrachten

Sinds 2011 heeft Google een aantal zeer ingrijpende wijzigingen aangebracht in de manier waarop zij de inhoud van jouw website beoordelen en vervolgens waarderen. Daarnaast heeft het enorme succes van de smartphone impact op de wijze waarop wij met z’n allen naar informatie zoeken.

Het gevolg daarvan is dat de informatie die Google op de eerste pagina weergeeft, onderhevig is aan constante veranderingen. Google legt daarbij steeds meer de nadruk op het geven van informatie die, mits voorhanden, lokaal gebonden is.

Bijna 20% van alle zoekacties die via Google worden gestart, zijn lokaal gebonden zoekacties. Met de miljarden zoekacties die Google dagelijks te verwerken krijgt, zijn dat enorme aantallen.

Zelfs bij algemene zoektermen zonder een specifieke plaats of regio, kunnen op de eerste pagina van Google lokale zoekresultaten weergegeven worden. Mits je Google toestemming hebt gegeven om je huidige locatie te gebruiken.

Ruim 90% is niet op de eerste pagina te vinden

Ik blijf even bij het voorbeeld van de advocaat, maar dat zou natuurlijk iedere onderneming kunnen zijn. Onlangs bezocht ik het People’s Business Rotterdam evenement. Daar waren minstens zeven advocatenkantoren aanwezig. Niet één van hen was op de eerste pagina te vinden.

Overigens gold dat niet alleen voor de advocaten. Ongeveer 90% van alle bedrijven die ik daar gesproken heb, stonden niet onder hun eigen categorie op de eerste pagina van Google.

Hoe kom je op de eerste pagina van Google?

Dat is zeker geen eenvoudige opgave. Hoe goed je ook je best doet om de omstandigheden te creëren waarin Google jouw bedrijf verkiest boven die van jouw directe concurrenten, er is geen enkele garantie dat je ook daadwerkelijk op de eerste pagina terecht zult komen. Zelfs de allergrootste experts op het gebied van zoekmachine-optimalisatie (SEO) en local marketing zullen en kunnen dat nooit garanderen.

Is het dan onmogelijk? Nee hoor, integendeel. Er is een ruim aanbod aan strategieën om een vermelding op de eerste pagina van Google te verdienen. Die kosten allemaal tijd en je zult er afhankelijk van je ambities budget voor moeten vrijmaken om je doelstellingen te verwezenlijken.

Maar het sleutelwoord hier is verdienen. Garanties bestaan er niet bij het optimaliseren van je website voor vindbaarheid in Google.

Handen uit de mouwen

Je kunt de eerste pagina van Google op dit moment (2017) in drie verschillende zones verdelen.

Business People Rotterdam - SEOZone A heeft twee velden. Dit zijn de velden waar de AdWords worden vertoond. Dat zijn betaalde advertenties waarvan de prijs per opbod wordt bepaald. De enige manier om hier langdurig zichtbaar te zijn is doorlopend je rekeningen aan Google te blijven betalen.

Zone B laat drie bedrijven zien zoals die op Google Maps te vinden zijn. Om hier terecht te komen is het noodzakelijk om in ieder geval je Google ‘Mijn bedrijf’-vermelding te claimen en te optimaliseren. Een sterke Local Marketing strategie zal je hierbij nog verder helpen.

Zone C is de zone waar de organische zoekresultaten worden vertoond. Om hier langdurig een vermelding te krijgen is het noodzakelijk om met je website aan de slag te gaan. Je zal, zowel inhoudelijk als technisch, je website moeten optimaliseren om een kans te maken op een vermelding op de eerste pagina in Google.

En mocht je nu denken dat jouw website nu al op de eerste pagina van Google staat, controleer dat dan eens op een andere computer dan die van jouzelf. De cookies van Google geven voorrang aan pagina’s die je al eens eerder hebt bezocht. Die resultaten zijn dus niet helemaal zuiver.

Zelf bezoek ik regelmatig een Apple Store of een winkel van een mobiele provider om op hun apparaten te googelen. Op die manier weet ik zeker dat mijn klanten daadwerkelijk goed te vinden zijn.

Verdient jouw bedrijf ook wel wat meer aandacht van Google?

Neem dan vandaag nog contact met mij op. Ik help je graag verder.

Categorie: Content Marketing, Local marketing, SEO, Webdesign Tags: Local SEO

16/01/2017 By Maurice Smit

Hoe de focus op webdesign 95% van alle websites kansloos maakt

Webdesign

De ondergang van webdesign zoals we dat kennen

Tot 2011 was het vrij eenvoudig om een website hoog in Google te laten verschijnen.

Je liet een webdesignbureau eerst een mooie website maken. Vervolgens stopte je die website vol met zoekwoorden (key words) die betrekking hadden op jouw bedrijf.

Daarna betaalde je een student om op zoveel mogelijk verschillende websites een linkje te plaatsen die naar jouw eigen website verwees. En voilà, je website verscheen als vanuit het niets op Google’s eerste pagina met zoekresultaten. Succes verzekerd!

Google heeft zichzelf tot doel gesteld om voor jou als gebruiker met hun zoekmachine, de allerbeste gegevens te vinden die aansluiten op jouw informatieverzoek. Om dat te kunnen bereiken krijgt het zoekprogramma van Google regelmatig updates. Die updates hebben ervoor gezorgd dat Google steeds nauwkeuriger onze verzoeken voor informatie kan inwilligen.

Google update Panda

Op 23 februari 2011 werd de eerste update gelanceerd die een enorme impact zou hebben op de rangschikking van miljoenen websites. Deze update kreeg de liefkozende naam Panda mee.

Panda maakte het voor het eerst mogelijk om een website te beoordelen op de complete inhoud van die website. Het werd mogelijk om websites met weinig inhoud die meer leken op digitale brochures, te onderscheiden van websites met kwaliteitsinhoud.

Vanaf dat moment kregen websites, met voor de bezoeker interessante inhoud, een hogere plaats in Google dan de minder bedeelde websites. Daarnaast werden websites die vol waren gestopt met een stortvloed aan zoekwoorden, door de Panda-update naar een veel lagere pagina in Google gedegradeerd.

Google update Pinguin

Op 24 april 2012 lanceerde Google de Pinguin-update. Waar Panda vooral keek naar de inhoud van de website, keek Pinguin hoofdzakelijk naar de kwaliteit van de linkjes die vanaf andere websites naar jouw website verwijzen.

Een link vanaf een website van een derde die doorverwijst naar jouw eigen website, kun je zien als een soort motie van goedkeuring. Voor de eerste Pinguin-update kreeg elke link dezelfde waarde toebedeeld. Een link afkomstig van bijvoorbeeld de nieuwswebsite van de NOS kreeg tot de Pinguin-update bij het beoordelen dezelfde waarde als die van de lokale voetbalclub.

Door Pinguin is daar veel in veranderd. De link naar jouw website vanaf de NOS, telt bij de ranking van jouw website in Google nu veel zwaarder mee, dan het linkje vanaf de website van de lokale voetbalvereniging. Google kijkt nu veel meer naar de kwaliteit van de linkjes die naar jouw website verwijzen dan naar het totale aantal linkjes.

Even snel scoren in Google?

Wanneer je de volgende keer een e-mail of telefoontje ontvangt van een bedrijf dat belooft om jouw website in no-time op de eerste pagina van Google te krijgen, dan verkopen zij niet meer dan een groot aantal linkjes van meestal lage kwaliteit. Dat kan heel aanlokkelijk lijken en op de korte termijn misschien tijdelijk nog werken ook, maar het is zeker geen duurzame langetermijnstrategie.

Dat wil overigens niet zeggen dat linkjes die verwijzen naar jouw website helemaal niet belangrijk zijn. Integendeel. Linkjes zijn nog steeds een belangrijk onderdeel bij het goed laten scoren van je website in Google.

Maar om problemen bij de volgende update van Pinguïn te voorkomen, doe je er goed aan om bij het verzamelen van linkjes naar je website goed na te denken over de kwaliteit en relevantie van die linkjes.

Mooi webdesign of niet, Panda en Pinguin maken samen korte metten met slechte inhoud en twijfelachtige lintpraktijken.

Hummingbird

Met Hummingbird lanceerde Google in 2013 niet zozeer een update, maar vooral een compleet nieuw geprogrammeerd zoekprogramma. Door Hummingbird werden maar liefst 90 procent van alle zoekresultaten door elkaar geschud.

Hummingbird maakte het mogelijk om niet alleen een gehele website te kunnen lezen, maar ook nog eens inhoudelijk te begrijpen waar de website over gaat. Hummingbird kijkt naar de context en tekstuele relevantie van de inhoud van de website. Je kan gerust zeggen dat Hummingbird een stap is in de richting van kunstmatige intelligentie.

Bij het beoordelen van websites werd door Google steeds meer belang gehecht aan de kwaliteit van de inhoud van deze websites. Dit leidde er mede toe dat contentmarketing bij het bouwen van een goed presterende website in Google een nog grotere rol is gaan spelen.

Ook voor Hummingbird speelt webdesign geen enkele rol.

Google update Pigeon

Op 24 juli 2014 lanceerde Google de Pigeon-update. Pigeon zorgt ervoor dat de gebruikers van Google die op zoek zijn naar bedrijven en dienstverlening in de buurt, accurate lokale informatie te zien krijgen.

Veel bedrijven zijn voor het verkrijgen van nieuwe klanten hoofdzakelijk afhankelijk van mensen die in de regio wonen of die de regio bezoeken. Door de Pigeon-update is voor die bedrijven een goede localmarketingstrategie rondom hun website noodzakelijk geworden. Zeker wanneer je online de strijd met je lokale concurrenten wilt winnen.

Google Mobile update

In 2015 kreeg Google voor het eerst meer zoekacties te verwerken die werden gestart op een mobiel apparaat dan op een desktop of laptop. In de komende jaren zal het aantal zoekacties op mobiele apparaten alleen maar toenemen.

Google beoordeelt websites mede op gebruiksvriendelijkheid bij gebruik van een smartphone.

Om een website goed weer te geven op een smartphone is het vooral van belang dat de website snel laadt en makkelijk leesbaar is. Een website waar je met je duim en je wijsvinger het beeld van moet vergroten is echt niet meer van deze tijd.

Om een website snel te laten laden, worden de grafische elementen tot een minimum teruggebracht. Webdesign speelt daardoor in het alsmaar mobieler wordende, online landschap, een steeds kleinere rol ten faveure van snelheid en gebruiksgemak.

Daarnaast zijn in 2016 de eerste stappen genomen naar twee versies van de Google zoekmachine. Een mobiele versie en een niet-mobiele versie. Je moet er niet van opkijken dat de resultaten die je via Google vindt op je smartphone, er voor dezelfde zoekterm op je laptop heel anders uit kunnen zien.

Google heerst

Laten we eerlijk zijn. Google is in Nederland de allesbepalende factor als het gaat om online gevonden te worden – of niet – van jouw website door je (potentiële-) klanten. Een website die hoog scoort in Google zou voor elke serieuze ondernemer het hoogst haalbare moeten zijn.

Nu is hoog scoren in Google veelal niet iets wat je zomaar even doet. Voor sommige zoektermen is de concurrentie om een plek op de eerste pagina van Google zo hevig, dat je al snel moet overschakelen op slimme alternatieven.

Een goede website is meer dan alleen uiterlijk

Helaas gaan de gesprekken bij het aanschaffen van een nieuwe website zelden over vindbaarheid en het bedienen van de bezoeker. De discussie stopt meestal na bespreken van het uiterlijk en de prijs. Makkelijk voor de ontwerper, maar funest voor de ondernemer. Daar moet nu echt eens verandering in komen.

Bij het optimaliseren van een website spelen naast SEO, vaardigheden als sales en marketing een steeds grotere rol. Het zo goed mogelijk bedienen van je klanten op je website blijkt verrassend veel voordelen te hebben bij het optimaliseren van je website voor Google. Sales en marketing zijn vaardigheden die bij veel websitebouwers helaas veelal ontbreken.

Wanneer een grafische vormgever voor jou een prachtige website in elkaar kan zetten, maar weinig ervaring heeft met het optimaliseren van je website voor Google (SEO), dan mag je ook niet verwachten dat Google veel aandacht aan jouw website zal besteden.

En begrijp me niet verkeerd, het is fijn om een mooie website te hebben. Maar zakelijk gezien heb ik toch liever een website die goed rendeert dan een prachtige website die geen hond weet te vinden of die niemand weet te boeien. Is de website van Bol.com nu echt een mooie website? Effectief is hij in ieder geval wel.

Doe jezelf een plezier en kijk verder dan alleen maar het webdesign van je website.

Schappelijk prijsje

Tijdens het schrijven van dit artikel kreeg ik heel toepasselijk een aanvraag voor het maken van een website voor een ‘schappelijk prijsje’. Voor veel mensen is de prijs van een website de enige onderscheidende eigenschap.

Dat is natuurlijk ook heel begrijpelijk. Wanneer niemand aan je uitlegt waarom de ene website de andere niet is dan blijven alleen het webdesign en de prijs over. Wat zou er nog meer zijn, toch?

Ik hoop echter dat je na het lezen van dit artikel nu veel beter begrijpt dat een goedkope website met een prachtig webdesign heel wat duurder kan uitvallen dan een website met een wat hoger prijskaartje. Mits die website in alle opzichten voldoet aan de eisen die jouw klanten en Google stellen aan een goede website.

Jij hebt toch liever ook een website die wat duurder is dan een mooie en goedkope website die niet verder komt dan een digitale folder? Van digitale folders slingeren er immers al meer dan genoeg rond in de donkere gaten van het internet. Laat jouw website daar alsjeblieft niet naast komen te liggen.

Categorie: SEO, Webdesign

15/12/2016 By Maurice Smit

5 tips om het organisch bereik op Facebook te vergroten

organisch bereik

Zo verhoog je het organisch bereik op Facebook

Het organisch bereik van berichten op Facebookpagina’s loopt steeds verder terug.

Er zijn echter nog steeds vele Facebookpagina’s waarvan het organisch bereik vrij eenvoudig de 70 procent passeert. Daarbij blijkt de omvang van het aantal volgers geen rol te spelen.

Helaas zijn er ook veel Facebookpagina’s waarbij dit bereik hopeloos laag blijft. Mocht dat voor jou het geval zijn, dan krijg je hier 5 tips om het organisch bereik van jouw Facebookberichten te vergroten of nog verder uit te bouwen.

Tip 1. Facebook is de baas.

Accepteer dat Facebook de baas is op Facebook. Er is geen enkele zekerheid dat wat vandaag de norm is, morgen nog steeds voor je zal werken. Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op Facebook en pas, wanneer noodzakelijk, het gebruik van je Facebookpagina aan.

Lang niet alle berichten die jij op je Facebookpagina plaatst, worden ook daadwerkelijk aan anderen getoond. Facebook bepaalt aan de hand van een algoritme wat voor soort berichten de voorkeur krijgt boven andere berichten.

Op dit moment (eind 2016) zal een Facebook Live uitzending een veel groter organisch bereik hebben dan een bericht met alleen een foto en tekst. Pas het soort berichten dat je plaatst dus aan op wat Facebook graag wil dat je plaatst op dat moment. Daarmee verhoog je direct het organisch bereik.

Tip 2. Stop met Like, deel en winacties.

Doe jezelf een plezier en stop met al die Like, deel en winacties. Een goed gemaakte Like, deel en winactie kan voor dat bericht een enorm groot organisch bereik lijken te hebben, maar het is de zekere dood voor je bereik op de lange termijn.

Wanneer je iets kunt winnen zonder een lot te kopen, is niemand te beroerd om aan jouw Like, deel en winactie mee te doen. Immers: niets gewonnen, niets verloren. Gratis is nu eenmaal het toverwoord.
Maar de kans dat iemand die zo een volger van jouw Facebookpagina wordt, op een later tijdstip nog steeds in interactie blijft gaan met jouw pagina is gering.

Vervolgens ziet het algoritme van Facebook dat jouw nieuwe volgers geen interactie hebben met de berichten die jij op jouw pagina plaatst. Facebook concludeert vervolgens dat jouw berichten kennelijk helemaal niet zo interessant zijn voor die volger en plaatst ze niet meer in zijn of haar tijdlijn. Zeg maar dag tegen je bereik!

Een aantal jaren geleden kreeg een hoog percentage van al jouw volgers vrijwel alle berichten te zien die je op je pagina plaatste. Destijds had het opbouwen van een zo groot mogelijk aantal volgers dan ook de hoogste prioriteit.

Enkele van die Facebookpagina’s hebben nog steeds enorme aantallen volgers. Maar omdat die volgers vrijwel massaal geen interactie meer hebben met die pagina’s, is het organische bereik in rap tempo terug aan het zakken naar het nulpunt.

Zo ken ik een hotel dat door het inzetten van vele Like, deel en winacties in één jaar tijd het aantal volgers van ongeveer tienduizend naar maar liefst achttienduizend volgers heeft laten groeien.

Wanneer zij nu een bericht plaatsen dat geen Like, deel en winactie is, zie je dat het aantal interacties vaak niet boven de 200 uitkomt. Dat betekent niet veel goeds voor hun organisch bereik.

Tip 3. Het is geen 2007 meer.

Stop met marketing alsof het nog steeds 2007 is. Facebook is een social-mediaplatform en geen radio/tv-zender of krant waar je een advertentie in plaatst en vervolgens gaat zitten wachten op wat er gaat gebeuren.

Veel ondernemers en bedrijven plaatsen nog steeds berichten op Facebook alsof ze een advertentie plaatsen in de lokale weekbladen. Die berichten zijn soms letterlijk dezelfde advertenties die in de krant worden gezet. Er zijn maar weinig mensen die in interactie gaan met dergelijke berichten.

Interactie is misschien wel de heilige graal van Facebook en andere social-mediaplatforms die gebruik maken van een voorsorterend algoritme. Wanneer mensen in interactie gaan met de door jou geplaatste content, dan zijn dat positieve signalen voor het algoritme.

Interacties zorgen ervoor dat het algoritme een nieuw bericht met vergelijkbare content, ook de volgende keer aan de reagerende volgers zal tonen. Bovendien worden de reacties van jouw volgers ook aan de vrienden van diezelfde volgers getoond. Een interactie is dus van groot belang voor het organisch bereik.

Wanneer jouw content zo goed is dat mensen ook nog eens die content met hun vrienden op Facebook gaan delen, dan kan het organisch bereik in een rap tempo enorm toenemen.

Tip 4. De kijker bepaalt wat goed is, niet jij.

Het is een waarheid als een koe, dus plaats je kijkers op de voorgrond bij het creëren van content.

Helaas zijn veel Facebookpagina’s niet meer dan enorme roeptoeters. ‘Kijk ons eens goed bezig zijn’ is de strekking van veel berichten. Op dat soort berichten zit buiten misschien je familie en je leidinggevende, echt niemand te wachten.

Op Facebook zoeken mensen nuttige informatie, antwoorden op hun vragen of willen ze vermaakt worden. En wat daarbij goed is, wordt bepaald door de mensen zelf. Niet door wat jij zo graag wilt vertellen of hen door de strot wilt duwen.

Content die mensen geeft wat zij zoeken, krijgt meer aandacht, daar zal beter op gereageerd worden en die zal hoogstwaarschijnlijk een groter organisch bereik behalen.

Je volgers zijn mensen van vlees en bloed en geen robotten of bedrijven. Maak je berichten dus zo menselijk mogelijk en reageer op reacties op jouw berichten. Laat merken dat er aan de andere kant van het scherm ook gewoon een mens zit.

Tip 5. Timing.

Om een Facebookbericht een kans te geven op een zo’n groot mogelijk organisch bereik, is het moment van plaatsen ook van belang.

Je kunt je voorstellen dat een bericht dat om twee uur ’s nachts geplaatst wordt, door minder mensen bekeken zal worden dan om zeven uur ’s avonds. Hoe minder vaak een bericht gezien wordt, des te kleiner de kans is dat veel mensen met dat bericht in interactie zullen gaan. En zoals eerder gezegd, is interactie een belangrijk onderdeel van organisch bereik op Facebook.

In de statistieken van je Facebookpagina kun je zien wanneer de meeste van jouw volgers op Facebook actief zijn. Maar dat is niet het hele verhaal. Op een mobiele telefoon kun je de hele dag ingelogd zijn op Facebook, maar dat wil helemaal niet zeggen dat jouw aandacht daar dan ook is.

Iemand die om half zes ’s avonds ingelogd is, kan tegelijkertijd achter het stuur zitten van zijn auto. Niet de beste plek om op jouw bericht te reageren zou je zeggen.

Door te testen met verschillende tijdstippen op verschillende dagen kun je uitvinden wat voor jouw pagina de beste momenten zijn om een bericht te plaatsen. Maar zelfs als je daar enige lijn in kunt ontdekken, zul je rekening moeten houden dat het niet altijd loopt zoals je verwacht had. Zowel positief als negatief.

Vakanties, het weer, grote sportevenementen of bijvoorbeeld belangrijke nieuwsgebeurtenissen kunnen de aandacht van mensen wegtrekken van Facebook; of tegenovergesteld, juist meer aandacht genereren.

Organisch bereik is absoluut nog springlevend op Facebook. Maar het komt je niet aanwaaien. Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen op Facebook, blijf testen en bedien je publiek met wat zij graag van jou willen zien.

*Organisch bereik is het totale aantal unieke personen aan wie je bericht is weergegeven als resultaat van onbetaalde verspreiding. Het organisch bereik percentage is het aantal bereikte unieke personen gedeeld door het aantal volgers van de Facebookpagina x 100%.

Categorie: Content Marketing, Facebook, Facebook Marketing, Social Media Tags: Facebook, Facebook tips, Organisch bereik op Facebook

13/12/2016 By Maurice Smit

Organisch bereik op Facebook

Organisch bereik op Facebook

Het organisch bereik op Facebook leeft nog steeds. En hoe!

Ik moet gas geven.

Wanneer ik na afloop van de Social Media Week in Rotterdam de A15 oprij, zie ik het gebeuren.

De donkere wolken kleuren steeds feller rood en geel door de ondergaande zon. Ik heb niet veel tijd meer om dit prachtige beeld vast te leggen voor mijn volgers op de Facebookpagina van Rockanje aan Zee. De zee zelf ga ik met dit tempo niet meer halen.

Gelukkig ken ik een mooi punt in de polder van waaruit je de hemel prachtig in beeld kunt krijgen.

Daar aangekomen stop ik snel mijn iPhone in de houder en sluit de microfoon aan. Hoewel het absoluut het verkeerde moment is om op dit tijdstip ‘Live’ te gaan, begin ik toch te filmen. De Facebook Live teller komt niet hoger dan drie schamele volgers die iets meer dan een minuut live met mij meekijken.

Best logisch ook. De meeste mensen hebben rond vijf uur wel wat anders aan hun hoofd dan het kijken naar een ondergaande zon. Maar die zon wacht niet en wat is het hier toch mooi!

Voordat het licht helemaal verdwijnt, schiet ik snel nog even wat foto’s en ga naar huis.

Een uur later hebben 1100 mensen het bericht al bekeken. Vierentwintig uur later zijn dat er 2942. Dat is met 3275 volgers een organisch bereik op Facebook van 89,8 procent. Het filmpje heeft dan 1030 weergaven en 939 unieke kijkers.

Zie je wel, ik ben niet gek.

100 procent organisch bereik op Facebook

De volgende dag plaats ik twee foto’s van diezelfde mooie zonsondergang op de Facebookpagina. Vierentwintig uur later hebben de foto’s een organisch bereik van 70,9 procent. De video die live opgenomen is, heeft dan na achtenveertig uur 100,3 procent organisch bereik op Facebook behaald.

Zowel tijdens de presentaties van de Social Media Week in Rotterdam als op verschillende plaatsen op het internet, krijg je te horen dat het organisch bereik op Facebook niet hoger komt dan één tot twee procent. Daar blijf ik mij over verbazen.

De cijfers van verschillende Facebookpagina’s in mijn beheer en enkele pagina’s waarvan ik de statistieken in mocht zien, vertellen anno november 2016 regelmatig een veel positiever verhaal.

Natuurlijk zie ik ook dat het organisch bereik op Facebook is teruggelopen. Dat is gewoon een feit. Maar dat het organisch bereik op Facebook niet meer zou bestaan is gewoon een fabeltje.

Laat ik je een aantal voorbeelden geven uit mijn eigen ervaring met verschillende Facebookpagina’s.

De Frietvilla

Het eerste voorbeeld is de Facebookpagina van de Frietvilla.

Op het moment van schrijven heeft de Facebookpagina van Snackbar de Frietvilla in RockanjOrganisch bereik Frietvillae, 501 volgers. Op de Facebookpagina van de Frietvilla worden door de eigenaresse weinig berichten geplaatst en ook nog zeer onregelmatig.

Van de laatste vijf berichten haalde het minst presterende bericht een organisch Facebookbereik van ‘slechts’ 120 procent. Het best presterende bericht was een foto van een evenement op het strand dichtbij de Frietvilla.

Met 4460 bereikte mensen heeft dit bericht een organisch bereik op Facebook van 890,2 procent.

Rockanje aan Zee

Terug naar de Facebookpagina van Rockanje aan Zee.

In oktober 2016 werden op de Facebookpagina van Rockanje aan Zee in totaal 24 berichten geplaatst. Het gemiddelde organische bereik van die berichten was 71,6 procent. Het hoogste percentage was voor een bericht dat een organisch Facebookbereik van 319,4 procent wist te behalen. Het laagste percentage was 10,6.

De lage score van 10,6 procent had waarschijnlijk twee oorzaken. Allereerst was het een gedeeld bericht. Gedeelde berichten scoren op dit moment behoorlijk laag in het organisch bereik op Facebook.

Bovendien had datzelfde bericht enorme concurrentie van een ander bericht dat op diezelfde dag werd geplaatst. Dat bericht scoorde behoorlijk goed met een organisch bereik van 220,7 procent.

Op 22 november 2016 lukte het mij wel om op tijd de zee te bereiken. Boven de zee ontstond misschien wel de mooiste zonsondergang van 2016. Om kwart voor vijf startte ik opnieuw een Facebook Live uitzending. Dit keer waren er maximaal tien mensen tegelijk aan het meekijken.

Vierentwintig uur later was het bericht 135 keer gedeeld, 805 keer geliked en hadden 116 mensen de moeite genomen om een reactie te plaatsen onder het bericht. Meer dan 32.000 mensen, 32.211 om precies te zijn, hadden het bericht voorbij zien komen in hun tijdlijn.

Met de 3275 volgers die de pagina op dat moment had, komt het organisch bereik op Facebook uit op 983,5 procent.

Update: De teller van de Facebooklive-uitzending stond enkele dagen later op meer dan 39.500 bereikte mensen. Een organisch bereik van over de 1200 procent. Ook kreeg de Facebookpagina er 120 nieuwe volgers bij. Zonder enige betaalde promotie.

 

Maar misschien vind je een Facebookpagina met 3275 volgers nog niet groot genoeg om conclusies te trekken. Laat ik je dan meenemen naar de Facebookpagina van Vogelbescherming Nederland.

Vogelbescherming Nederland

Begin dit jaar (2016) had ik het genoegen om een Facebooktraining te geven aan een aantal medewerkers en vrijwilligers van Vogelbescherming Nederland. Naar aanleiding van die training heb ik de statistieken in mogen zien van de Facebookpagina van de Vogelbescherming.

Het was mij al eerder opgevallen dat de berichten op de Facebookpagina een enorm hoge interactiegraad hebben. De cijfers van het organisch bereik die daarmee gepaard gaan, zijn indrukwekkend.

Het allermooiste voorbeeld dat ik ken, is onderstaand bericht. In het filmpje zien we een steenuiltje zijn nest beschermen tegen twee brutale holenduiven.

Mede door het bericht in de context te plaatsen van een opdracht, ‘Wie bedenkt het leukste onderschrift bij deze clip?’, wist dit bericht een onwaarschijnlijk groot aantal mensen te bereiken.

Meer dan 2,4 miljoen mensen zagen de dappere steenuil de duiven verjagen. Geheel organisch zonder enige vorm van financiële promotie.

Op het moment dat dit bericht geplaatst werd, had de Facebookpagina van Vogelbescherming Nederland het aanzienlijke aantal van 83.363 volgers.

Daar rolt dan voor dit bericht een organisch bereik uit van… 2.886 procent!

Laat je dus nooit meer wijsmaken dat het organisch bereik op Facebook helemaal niet meer bestaat. Er zijn vele voorbeelden te vinden van Facebookpagina’s die het tegendeel bewijzen.

Categorie: Facebook, Facebook Marketing, Social Media Tags: Organisch bereik op Facebook

26/09/2016 By Maurice Smit

5 social media succesfactoren

Effectieve social media bestaat uit sterke content en boeiende verhalen.

social media marketingSocial media heeft iedereen de mogelijkheid gegeven om gehoord te worden.

Meer dan een miljard mensen zijn via de verschillende social-mediaplatforms met elkaar verbonden en met elkaar aan het communiceren. Het gevolg is een enorme waterval aan berichten, foto’s en filmpjes.

In die bruisende en kolkende massa is het voor bedrijven niet eenvoudig om gehoord en gezien te worden.

Om toch een beetje op te vallen zetten bedrijven vaak hun contentkraan helemaal open en bestoken zij hun volgers met nog meer berichten. Helaas gaat gaat dat vaak ten koste van de kwaliteit. Het gevolg is een enorme brei aan oninteressante berichten waar niemand op zit te wachten.

Andere ondernemers beginnen eerst heel enthousiast aan hun social-mediaavontuur, maar hebben niet het geduld om een publiek op te bouwen en dat publiek voldoende informatie te geven om het bedrijf te leren kennen.

Wanneer de gewenste resultaten vervolgens uitblijven of in de ogen van de ondernemer niet snel genoeg komen, worden de gebruikte social-mediakanalen verlaten en wordt er al snel gezegd: ‘social media werkt niet’.

Het is niet zo dat social media niet werkt, maar veel bedrijven gaan er helemaal verkeerd mee om. Daarom geven wij u hier vijf succesformules die u op weg helpen naar meer succes met uw social-media activiteiten.

5 social media succesfactoren.

Het succes van uw social media hangt af van een aantal factoren.

1. Focus op de kwaliteit van uw volgers en niet op het aantal.

Veel ondernemers lopen helemaal warm voor Facebook- of Twitteraccounts met enorme aantallen volgers. Het aantal volgers zegt echter vrijwel niets.

U kunt duizenden volgers hebben, maar wanneer uw volgers geen enkele interactie met uw bedrijf of organisatie aangaan, behalve dan dat ze meedoen aan de zoveelste like-en-winactie, dan kunnen we niet spreken van effectieve social media.

Het succes van uw social media valt of staat bij de betrokkenheid van uw volgers.

U kunt veel beter 100 volgers hebben waarvan er 30 regelmatig reageren op uw berichten, dan 2500 volgers waarvan u nog geen tien mensen in beweging kunt krijgen.

2. Deel alleen content die voor uw klant interessant is.

Veel bedrijven verwarren social media met het versturen van reclame folders of pr berichten via een digitaal kanaal. Veel berichten komen daardoor vaak niet verder dan de aanbieding van de week, de verjaardag of het jubileum van een personeelslid.

Niet echt boeiende informatie die je als volger direct met al je vrienden wilt delen.

Uw social-mediacontent moet er echter op gericht zijn om uw volgers bruikbare informatie in handen te geven, te inspireren of te vermaken. Alleen dan krijgt u betrokken volgers en kunt u succesvol zijn met uw social media.

3. Gebruik foto’s en video’s.

In de enorme hoeveelheid aan informatie en prikkels die mensen per dag te verwerken krijgen, springen plaatjes en bewegende beelden boven alles uit. Dat is in de social media niet anders.

Zeker niet wanneer u zich realiseert dat het overgrote deel aan berichten gelezen wordt op de kleine schermpjes van een smartphone of tablet. Een mooi plaatje valt dan veel eerder op dan een klein en moeilijk leesbaar tekstje.

U kunt zelf ontdekken dat een video op bijvoorbeeld Facebook een veel groter bereik zal hebben dan een bericht met alleen maar tekst. Facebook geeft simpelweg berichten met video’s en foto’s aan veel meer vrienden door dan een bericht met alleen maar tekst.

4. Promoot uw social media kanalen.

Wanneer u van plan bent om serieus met uw social media aan de slag te gaan dan doet u er goed aan om uw social-mediakanaal ook te promoten. Het blijft toch wonderlijk dat bijvoorbeeld vrijwel elke winkelier een Facebookpagina in gebruik heeft, maar dat je daar maar zelden iets van ziet in diezelfde winkel.

Maak geen geheim van uw social-mediakanalen en promoot ze.

5. Wees geduldig.

Het opbouwen van een mooie groep trouwe volgers kost tijd. De mensen moeten u eerst zien te vinden en u moet bewijzen dat uw berichten interessant genoeg zijn om gelezen en gedeeld te worden.

Het winnen van vertrouwen en het opbouwen van een groep trouwe volgers heeft gewoon tijd nodig.

Wanneer u regelmatig uw berichten plaatst en uw volgers weet te boeien met de content die u met hen deelt, dan kan succes niet uitblijven.

Categorie: Social Media

17/07/2016 By Maurice Smit

Zo zet je Pokémon marketing in voor jouw bedrijf

Pokemon marketing

Pokémon MarketingHeel wat bedrijven worden belaagd door wezens die daar eigenlijk niet horen. Ok, ze zijn weliswaar virtueel, maar toch worden ze door sommige bedrijfseigenaren ervaren als een vervelende plaag. Uiteraard hebben we het over de Pokémon Go gekte die op dit moment door heel Nederland rondspookt.

Nu geloof ik direct dat de vele Pokémon Go spelers zo nu en dan best overlast kunnen veroorzaken als het aantal spelers in je zaak echt uit de hand loopt. Maar aan de andere kant kun je natuurlijk ook blij zijn met al die aandacht.

Door het enorme aanbod van de verschillende online-media en apps, is de strijd om de aandacht van je klanten lang niet eenvoudig. Door Pokémon Go komen mensen echter zomaar langs je bedrijf gelopen. En daar heb je helemaal niets voor hoeven te doen.

Het vraagt enige creativiteit om de Pokemon spelers te helpen bij hun zoektocht. De truc natuurlijk is om iets te verzinnen waarmee je van die Pokémon jagers ook klanten kunt maken. Of je verzint een Pokemon actie waardoor jouw bedrijf meer bekendheid krijgt.

Daarmee versterk je in een klap je lokale zichtbaarheid.

Rotterdam Ahoy

Een van de eerste bedrijven die daar mee aan de slag is gegaan is Rotterdam Ahoy. Zij gebruikte Pokémon Go op een ludieke manier om Rotterdam Ahoy in de stille zomertijd onder de aandacht te houden.

Ik had het geluk om Menno de Mol, online marketeer bij Rotterdam Ahoy, te mogen interviewen.

YoungCapitol

Uitzendbureau YoungCapitol verzon een ludieke Pokemon gerelateerde baan. Zij gingen op zoek naar Pokémon trainers die YoungCapitol kunnen helpen om het Pokémon Go landschap rondom hun filialen in beeld te krijgen.

Door zo in te spelen op de Pokemon rage creëren zij meer publiciteit voor YoungCapitol. Bovendien brengen zij zo ook YoungCapitol onder de aandacht van hun doelgroep. Opnieuw een mooi staaltje van Pokémon marketing.

Frietvilla

Voor onze klant Frietvilla in Rockanje plaatsten we een Pokémon Go bericht op hun Facebookpagina. Het bericht haalde een bereik van bijna 600% en gaf zo de Frietvilla meer zichtbaarheid.

Mocht je nu voor jouw bedrijf ook aan de slag willen met een mooie Pokémon Go actie, maar weet je niet waar te beginnen? Neem dan gerust even contact met mij op. Ik help je graag verder om je lokale zichtbaarheid te versterken met een Pokémon actie of voor welk nieuwe AR-game dan ook.

Categorie: Augmented reality, Local marketing, Pokémon marketing

02/04/2016 By Maurice Smit

Arnold Schwarzenegger vertelt zijn verhaal op Snapchat.

Arnold Schwarzenegger wijst bedrijven de weg op Snapchat

Arnold Schwarzenegger SnapchatHet is een open deur intrappen wanneer ik zeg dat Snapchat bij jongeren zeer populair is. Ze zijn daar massaal aanwezig en actief.

Maar dat, op het moment van schrijven, de 68 jarige Arnold Schwarzenegger ook op Snapchat actief is dat is je wellicht ontgaan.

Onder de gebruikersnaam Arnoldschnitzel deelt de uit Oostenrijk afkomstige Arnold Schwarzenegger, oud-bodybuilder, filmster en oud-Gouverneur van Californië, korte momenten uit zijn leven op Snapchat met zijn volgers.

De snap waarin Arnold Schwarzenegger op een dakterras een helikopter in beeld neemt en vervolgens de legendarische tekst “Get to the choppa” uit de eerste Predator film uitspreekt, maakte van Arnold Schwarzenegger op slag een Snapchat ster. In de korte tijd dat Schwarzenegger op Snapchat actief is, heeft hij met zijn droge en humoristische stijl op Snapchat een miljoenenpubliek aan zich weten te binden.

Arnold Schwarzenegger promoot een cowboylaarzen fabriek

Op 31 maart 2016 plaatste Arnold een aantal korte filmpjes op Snapchat over zijn bezoek aan de Lucchese Boot Factory in El Passo. Via de achterelkaar geplaatste snaps ontstond op Snapchat een kort overzichtelijk verhaal over de productie van cowboylaarzen.

 

 

We weten natuurlijk niet of Arnold Schwarzenegger deze snaps spontaan heeft gemaakt of dat hij ingehuurd is door de fabriek in El Passo.

Voor veel merken en bedrijven is Arnold Schwarzenegger met zijn miljoenen fans een ideaal uithangbord. Gezien zijn verdere uitingen over dit bezoek op zijn twitter en Instagram, sluit ik niet uit dat er toch minstens een paar mooie cowboylaarzen voor Arnold zijn gereserveerd.

Snapchat is voor alle ondernemers interesant

Maar wat dit filmpje zo interessant maakt voor ondernemers, is dat Arnold Schwarzenegger met zijn bezoek aan de Lucchese Boot Factory laat zien dat het heel eenvoudig is om op Snapchat een authentiek verhaal te vertellen over een product of bedrijf.

De meest natuurlijke contentmarketing die je je maar kunt voorstellen.

Snapchat zal in de komende jaren voor merken en bedrijven alleen maar in belangrijkheid toenemen. Zeker nu volwassenen het platform in een rap tempo aan het ontdekken zijn.

Ga dus snel aan de slag met Snapchat.

Ik begrijp best dat Snapchat in het begin heel verwarrend over kan komen. De navigatie op de app werkt net even anders dan dat je gewend bent van Facebook, Instagram of Twitter. Maar moest je op die platforms in het begin ook niet even wennen om alles uit te vinden?

Wacht niet langer en download vandaag nog de app op je smartphone. Begin gerust eerst met het volgen van een paar mensen zodat je op je gemak kunt ontdekken hoe alles werkt.

Begin bijvoorbeeld met het volgen van Arnoldschnitzel. Mij volgen op Snapchat kan natuurlijk ook.

Heel veel plezier op Snapchat!

Categorie: Content Marketing, Snapchat, Social Media

  • « Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende »

Keaton helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet
Dat is wat wij doen

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Over ons
  • Reviews
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Algemene Voorwaarden

Keaton Online Marketing © 2023