Keaton Online Marketing

Keaton Helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet met effectieve online marketing

  • Voor jou
    • Local marketing
      • Local Marketing pakketten
      • Google Bedrijfsprofiel Management
      • Meerdere locaties beheren
      • Local SEO
      • Local Social Media
    • Online meeverhuizen
    • SEO diensten
    • Content marketing
      • Content creatie en strategie
    • Website design
      • Websites voor ondernemers
      • Wat kost een website?
  • Blog
  • Info
    • Over ons
    • Reviews
    • U en jij, ik en wij
  • Contact

01/02/2016 By Maurice Smit

Hoe vertel je een verhaal op Snapchat?

Hoe vertel je een verhaal op Snapchat?Snapchat groeit explosief. In september 2011 werd Snapchat gelanceerd door studenten van de Stanford-Universiteit.
Aanvankelijk was het vooral een app voor jongeren waarmee je gekke foto’s en filmpjes kan versturen naar je vrienden. Per bericht bepaal je zelf hoelang jouw vrienden dat bericht te zien krijgen. Hebben ze jouw bericht eenmaal gezien dan verdwijnt dat bericht voorgoed uit hun tijdlijn.

Snapchat wordt nog steeds vooral gebruikt door jongeren. Zij sturen berichten naar elkaar waar menig 40-plusser zich behoorlijk achter de oren zal krabbelen. Vooral bewerkte foto’s met gekke gezichten zijn bij veel jongeren zeer populair.

Snapchat krijgt oudere gebruikers

Het aantal gebruikers van Snapchat is op dit moment in een zeer rap tempo aan het toenemen.
De snelst groeiende groep zijn verrassend genoeg volwassenen tussen de 20 en 40 jaar.

Maar ook 60 plussers zoals Arnold Schwarzenegger zijn actief op Snapchat. Zelfs het Witte Huis heeft een eigen Snapchat account. Via dat account krijg je een overzicht van de verschillende activiteiten die zich de afgelopen 24 uur in het Witte Huis hebben afgespeeld.

De groeiende populariteit komt mede doordat Snapchat een aantal functies heeft toegevoegd. De nieuwe functies zorgen ervoor dat het platform gebruiksvriendelijker is geworden en geven de gebruikers meer mogelijkheden.

Zo kun je naast de kortdurende er nu ook voor kiezen om een snap toe te voegen aan ‘mijn verhaal’ op je account. De berichten die aan ‘mijn verhaal’ worden toegevoegd kunnen daar maar liefst 24 uur bekeken worden.

Die functie maakt het mogelijk om ook op Snapchat leuke verhalen te vertellen.

Vertel je verhaal op Snapchat

Hoe vertel je een verhaal op Snapchat?

Eigenlijk is dat heel eenvoudig.

Je kunt met een klein beetje fantasie, snap voor snap, verschillende scènes of hoofdstukken maken. Al die scènes of hoofdstukken vormen achterelkaar een verhaal.

Je kunt je verhaal gedurende de dag spontaan laten groeien. Je filmt of fotografeert wat je maar wilt en slaat dat op in jouw ‘mijn verhaal’.

Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om van te voren helemaal uit te denken waar jouw verhaal de komende 24 uur over zal gaan. Dat kost misschien wel wat meer tijd, maar kan verrassende verhalen opleveren.

Het filmpje dat je bij dit bericht vindt geeft je een idee hoe je een verhaal kan vertellen op Snapchat. Het was absoluut mijn intentie om een voorbeeld te maken van hoe je een verhaal kunt vertellen op Snapchat. De daadwerkelijke inhoud van het verhaal ontstond echter vrij spontaan.

 

Ga het snappen

Mocht je nog niet actief zijn op Snapchat, dan is nu het moment om op zijn minst Snapchat op je smartphone te zetten en een paar mensen te gaan volgen. Op die manier kun je rustig ontdekken hoe alles werkt en kun je op je gemak wennen aan het platform.

Dat we nog lang geen einde hebben gezien aan de groei van Snapchat, dat staat vast. Dan kun je maar beter weten hoe je jouw klanten op Snapchat kunt bedienen en bereiken.

Happy snapping toegewenst!

Categorie: Content Marketing, Snapchat, Social Media

10/08/2013 By Maurice Smit

Wat is marketing volgens Keaton?

Keaton Online Marketing
Offline marketing en online activiteiten versterken elkaar.

Marketing is het hart van elk bedrijf.

Dat is bij Keaton Online Marketing niet anders. Maar wat is marketing nu eigenlijk?

Er bestaat geen door iedereen geaccepteerde vaststaande definitie van marketing. Kijk maar eens op de website van Wikipedia. Daar kun je zo al tien verschillende definities vinden.

Helaas zijn veel definities over marketing niet erg duidelijk. Wat dacht u bijvoorbeeld van de definitie die gehanteerd wordt door de Amerikaanse Marketing Associatie:

“Marketing is een functie binnen organisaties en een verzameling van processen voor het creëren, communiceren en leveren van waarde voor klanten en voor het beheersen van de klantrelatie op manieren die gunstig zijn voor de organisatie en haar stakeholders”. (*Wikipedia)

Kunt u het nog volgen?

Door al die verwarring en onduidelijkheid is het natuurlijk helemaal niet zo gek dat er veel ondernemers zijn die denken dat marketing hetzelfde is als het plaatsen van een advertentie.

Nu kan een goed uitgevoerde advertentiecampagne absoluut een belangrijk onderdeel van de totale marketing zijn, maar marketing is veel meer dan alleen maar reclame maken.

Onze definitie van marketing:

“Marketing bestaat uit alle publiekelijk waarneembare handelingen en uitingen van een bedrijf of organisatie”.

Het beoogde doel van die handelingen en uitingen is er op gericht dat mensen:
– een bedrijf weten te vinden.
– betrokken raken bij het bedrijf.
– de producten en diensten kopen.
– tevreden zijn over hun aankopen en het gehele aankoopproces waardoor ze graag weer terugkomen voor meer en bereid zijn om de producten en/of diensten aan te bevelen aan hun vrienden, familie en bekenden.

Daarbij maakt het niet uit of die handelingen en uitingen online of offline plaatsvinden.

Alles is marketing

Deze definitie brengt met zich mee dat handelingen die niet altijd gezien worden als marketing wel degelijk een uiting van marketing zijn.

Op elk moment dat een potentiële of een bestaande klant met een bedrijf, het product of de dienst in aanraking komt -in welke vorm dan ook- vindt er marketing plaats.

Ieder contactmoment doet iets met de klant.

Het beïnvloedt het beeld dat er bij de klant over het bedrijf, product of dienst bestaat en dat beeld heeft gevolgen voor de toekomst. Negatief of positief.

Gaat u mee uit eten?

U gaat met uw vrienden naar dat leuke nieuwe restaurant dat u onlangs heeft ontdekt via Google. Bij het restaurant aangekomen ziet u dat de buitenkant van het restaurant er een beetje smoezelig uitziet. U besluit toch naar binnen te gaan en eenmaal binnen ontdekt u dat het interieur van het restaurant er behoorlijk oud en gebruikt uit ziet.

Krijgt u al een gevoel van onbehagen?

U heeft nog niets geproefd maar de kans is groot dat uw verwachting over het eten op dit moment flink afwijkt van het moment waarop u het restaurant online voor het eerst ontdekte.

Bij binnenkomst wordt u gelukkig vriendelijk ontvangen door het personeel en krijgt u een mooi plaatsje bij het raam met uitzicht over de haven.

En daar is de menukaart. Een zacht lederen menuhouder die een met mooie vloeiende letters beschreven menukaart omsluit. Al uw favoriete gerechten staan op de kaart en de prijzen die achter de gerechten staan zijn ook nog eens heel aangenaam.

Voelt u zich al weer wat beter? Ik vermoed van wel.

Het eten wordt geserveerd en het ziet er geweldig uit. Alle borden zijn prachtig opgemaakt en alles smaakt heerlijk. Een prachtige avond. Het is maar goed dat u deze heerlijke plek op het internet heeft ontdekt.

U wilt de avond afsluiten en vraagt om de rekening. Na tien minuten heeft u nog steeds geen rekening en u vraagt nogmaals om de rekening. Een paar minuten later ligt de rekening op tafel.

Helaas lijkt de rekening helemaal niet te kloppen. Er staan veel te veel drankjes op en er is één toetje teveel berekend.

Geïrriteerd maakt u de ober erop attent. Die rent met een rode kop naar de manager die alles met een chagrijnig gezicht corrigeert. U betaalt en ondanks dat u lekker heeft gegeten, gaat u toch niet helemaal tevreden naar huis.

Als dit u zou zijn overkomen, zou u dan nogmaals in dit restaurant gaan eten?

Dit is een mooi voorbeeld waar het volgens Keaton om gaat.

Alle waarneembare uitingen en handelingen van een bedrijf – zoals in dit voorbeeld de wervende website, de uitstraling van het restaurant, de menukaart, het gedrag van de werknemers, het eten, het uitzicht over de haven, de prijs en de correctheid van de rekening – zijn onderdeel van de totale marketing.

Zowel online als offline.

Categorie: Marketing Tags: Marketing

  • « Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Keaton helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet
Dat is wat wij doen

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Over ons
  • Reviews
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Algemene Voorwaarden

Keaton Online Marketing © 2023