Hoe koppel je Instagram aan Facebook?
Er zijn verschillende manieren om je Instagram account aan je Facebook-pagina te koppelen.
Dit is veruit de gemakkelijkste en snelste manier.
1. Open je computer of laptop en login op je Facebookpagina
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Instagram
4. Klik op account koppelen
5. Login bij je Instagram account dat je wilt koppelen
En klaar!
Wil je aan de slag via je mobiel, dan vind je hier de link naar de pagina op Facebook.
Twee voorwaarden om je Instagram aan Facebook te koppelen
Om een Instagram account aan een Facebookpagina te koppelen zijn er twee voorwaarden waar je aan moet voldoen:
1. Je hebt beheerder rechten van jouw Facebookpagina.
Wanneer je niet zelf de pagina hebt aangemaakt, dan kan het zijn dat je niet de rol van beheerder toebedeeld hebt gekregen. Regel dat dan eerst.
2. Je Instagram account is een zakelijk account.
Het is heel eenvoudig om van een privé Instagram account over te stappen naar een zakelijk account. Op de website van Facebook staat daar een eenvoudige uitleg over. Vergeet het filmpje dat er bij staat. De tekst eronder is veel duidelijker en gewoon in het Nederlands te volgen.
Voordelen Instagram zakelijk account
Een zakelijk Instagram account heeft een aantal voordelen voor ondernemers ten opzichte van een normaal Instagram account.
Statistieken
Op een zakelijk Instagram account kun je veel meer statistieken te zien krijgen over je berichten en je volgers. Met die statistieken in de hand kun je veel beter meten wat het effect is van al jouw inspanningen op Instagram.
Contact
Je kunt in je profiel al je contact gegevens zetten, zodat mensen vanuit Instagram direct contact met je kunnen opnemen.
Promoties
Wanneer je jouw Instagram-account aan je Facebookpagina hebt gekoppeld, kun je via je Facebookpagina ook advertenties op Instagram plaatsen.
Reageren
Via de Facebook Business suite app op je smartphone kun je heel gemakkelijk vanuit de Inbox direct reageren op reacties op Messenger, Facebook en Instagram. Die staan daar heel overzichtelijk bij elkaar.
Al met al voldoende redenen om je zakelijke Instagram en Facebook zo snel mogelijk aan elkaar te gaan koppelen.
Instagram en Facebook
Het feit dat er anno 2019 nog steeds 10 miljoen mensen op Facebook actief zijn, is het voor veel ondernemers nog steeds een heel goed idee om met Facebook aan de slag te gaan.
Dat Facebook niet meer werkt zoals vroeger, dat is een gegeven. Maar dat je geen organisch bereik meer zou kunnen genereren dat is echt een fabeltje. Een goede Facebookmarketing strategie kan je ook nu nog helpen aan meer klanten als je dat zou willen.
Instagram groeit in populariteit. De doelgroep, en de manier waarop consumenten van Instagram gebruik maken verschilt echter met die van Facebook. Daar moet je rekening mee houden.
Stomweg constant dezelfde soort berichten delen op Instagram en doorzetten naar Facebook of andersom is daarom niet verstandig.
Een ondernemer die afhankelijk is van mensen uit de regio, doet er goed aan om Instagram en Facebook aan zijn local marketing strategie toe te voegen. Maar alleen als je rekening houdt met de behoeftes van jouw publiek.
Ondernemers opgelet!
Naast facebook en Instagram is het beheren van je Google bedrijfsvermelding een belangrijk onderdeel voor het verkrijgen van nieuwe klanten. Ga daarom vandaag nog aan de slag met Google Mijn Bedrijf management.