Keaton Online Marketing

Keaton Helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet met effectieve online marketing

  • Voor u
    • Local marketing
      • Local SEO
      • Google Mijn Bedrijf management
      • Local Marketing Abonnement
      • Meerdere locaties beheren
      • Local Social Media
    • SEO diensten
    • Content marketing
      • Content creatie en strategie
    • Website design
      • Websites voor ondernemers
      • Wat kost een website?
    • Social media strategie & management
      • Facebook marketing
    • Training & Analyse
      • Marketing consultancy
      • Online Marketing Analyse
      • Trainingen op maat
  • Blog
  • Info
    • U en jij, ik en wij
    • Over ons
    • Reviews
  • Contact
Je bent hier: Home / Google Maps / Hoe zichtbaar is je bedrijf op Google Maps nu echt?

06/01/2021 By Maurice Smit

Hoe zichtbaar is je bedrijf op Google Maps nu echt?

Bedrijf op Google Maps

Waarom is mijn bedrijf niet zichtbaar op Google Maps?

Er zijn twee redenen waarom je bedrijf op Google Maps niet zichtbaar is. De eerste reden kan zijn dat je bedrijf nog niet op Google Maps staat. De tweede reden is dat Google de met jou concurrerende bedrijven, waardevoller inschat en daarom aan hen de voorkeur geeft.

Hoe kan ik mijn bedrijf op Google Maps zetten?

Zet je bedrijf op Google Maps in drie eenvoudige stappen.

Stap 1. Open Google Maps.

Stap 2. Voer de naam in van je bedrijf in het zoekvenster en klik op enter.
Zo weet je zeker dat je bedrijf al niet eerder op Google Maps is gezet. Komt je bedrijf tevoorschijn dan kun je de vermelding direct claimen.

Is dat niet het geval, ga dan door naar stap 3.

Stap 3. Haal je bedrijfsnaam weg en typ je adres in.

Het is goed mogelijk dat Google zelf al een bedrijfsvermelding voor jouw bedrijf heeft aangemaakt waarvan de naam echter net iets afwijkt. Is dat het geval, claim dan die bedrijfsvermelding en verander, na verificatie, de naam. Zo voorkom je dubbele vermeldingen die je ranking niet ten goede komen.

Komt er na het invullen van je adres nog steeds niets in beeld, klik dan op het hamburger menu. Dat zijn de drie streepjes linksboven in het zoekvenster.

Scrol vervolgens naar ‘je bedrijf toevoegen’ en klik daarop.

Vanaf hier zit je in het menu voor het instellen van Google Mijn Bedrijf. Van daaruit beheer je alle gegevens van je bedrijf in Google zoeken en Google Maps.

Hoe kom je bovenaan in Google Maps?

Op basis van drie hoofdfactoren kun je bovenaan in Google Maps terechtkomen.

1. Afstand

Je kunt bovenaan in Google komen op basis van afstand van je bedrijf tot aan de locatie van de zoeker. Het heeft geen zin om jou zomaar een bakker in Breda te tonen, terwijl jijzelf in Rotterdam staat en direct iets lekkers wilt halen om te eten. Afstand speelt dus een rol.

2. Relevantie

Relevantie gaat in op hoe relevant jouw bedrijfsvermelding is ten opzichte van de zoekvraag.

Wanneer je bijvoorbeeld op zoek bent naar een bakker, dan heeft het echt geen zin om jou een garage te tonen. Daartussen is namelijk geen enkele relevantie.

Relevantie kun je in Google Maps beïnvloeden door relevante categorieën aan je bedrijfsvermelding toe te voegen en door relevante inhoud op je website te hebben.

2. Prominentie

Prominentie is een belangrijke ranking factor. Het is alleen een lastige omdat het een verzameling van factoren is die ieder op zichzelf staan en alle van invloed kunnen zijn op je ranking.

Zo zijn de bekendheid van je merk, hoe hoog je bedrijfswebsite in Google staat, of de hoeveelheid en kwaliteit van het aantal reviews dat je hebt, allemaal factoren die de prominentie bepalen.

Het gebrek aan prominentie kan ervoor zorgen dat de afstand en relevantie er niet meer toe doen.

Zo heb ik voor en in de hoofdkantoren van de grootste advocatenkantoren van Nederland gestaan en werden zij toch niet bij de eerste vijf resultaten getoond.

Simpelweg omdat er discrepanties zitten tussen de locaties waar ik was en de online informatie die Google over die kantoren tot zijn beschikking heeft.

Het beter vindbaar maken van je bedrijfsvermelding, of vermeldingen, in Google Maps is een vast onderdeel van local SEO en Google Mijn Bedrijf management.

Categorie: Google Maps, Local SEO

Voor de duidelijkheid:

  • U en jij, ik en wij

Zoeken:

Keaton helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet
Dat is wat wij doen

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Over ons
  • Reviews
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Algemene Voorwaarden

Keaton Online Marketing © 2021