De familie Wagenveld van Wagenveld Openhaardhout had net een nieuwe website laten bouwen. Ondanks dat de nieuwe website Openhaardhout.com redelijk goed bezocht werd, bleven de verwachte extra bestellingen uit.
Wij werden gevraagd om mee te denken over het verbeteren van de marketing van Wagenveld Haardhout zodat de bezoekersaantallen van de website ook daadwerkelijk omgezet konden worden in bestellingen.
Online marketing analyse
We analyseerden alle online activiteiten van Wagenveld Openhaardhout en maakte een Online Marketing Analyse – rapport waarin wij al onze bevindingen en aanbevelingen noteerden.
De belangrijkste verbeterpunten waren om te kiezen voor één identiteit en die consequent door te voeren; en daarnaast de inhoud van de website op de door ons aangegeven punten overzichtelijker te ordenen en duidelijker te maken.
De familie Wagenveld koos ervoor om, binnen de bestaande website, onze aanpassingen en voorstellen tot verbeteringen zelf te verwerken.
Naast het Online Marketing Analyse rapport kozen zij er ook voor om gebruik te maken van het Local Marketing abonnement.
De familie Wagenveld levert openhaardhout aan klanten in ongeveer 70% van heel Nederland.
Ook in die gevallen kan het Local Marketing abonnement ondernemers helpen om de lokale online vindbaarheid van een onderneming te vergroten.
De aanpassingen werden stapsgewijs doorgevoerd en het resultaat mocht er wezen. De omzet steeg en er werden heel wat nieuwe klanten binnengehaald.
Om het in Kevin Wagenvelds eigen woorden te zeggen:
‘Ik weet niet wat hij allemaal gedaan heeft, maar het werkt perfect!
We hebben het mega druk’.
Lees hier meer over het Online Marketing Analyse – rapport.