Keaton Online Marketing

Keaton Helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet met effectieve online marketing

  • Voor u
    • Local marketing
      • Local SEO
      • Google Mijn Bedrijf management
      • Local Marketing Abonnement
      • Meerdere locaties beheren
      • Local Social Media
    • SEO diensten
    • Content marketing
      • Content creatie en strategie
    • Website design
      • Websites voor ondernemers
      • Wat kost een website?
    • Social media strategie & management
      • Facebook marketing
    • Training & Analyse
      • Marketing consultancy
      • Online Marketing Analyse
      • Trainingen op maat
  • Blog
  • Info
    • U en jij, ik en wij
    • Over ons
    • Reviews
  • Contact

Google als nieuwe homepage voor uw bedrijf

Google als nieuwe homepage voor uw bedrijf

Wat betekent Google als nieuwe homepage?

Steeds meer mensen zijn via Google in interactie met uw bedrijf zonder dat zij nog door hoeven te klikken naar uw website. Zij vinden de informatie waar ze naar op zoek zijn direct op de eerste pagina van de zoekresultaten. Daar hebben ze uw website helemaal niet meer voor nodig

Daar maken we met z’n allen massaal gebruik van.

Wanneer we voor het eerst naar een nieuw bedrijf toe willen gaan, dan kijken we nog maar zelden op de website van het bedrijf om de juiste routebeschrijving te zoeken.

De kans is veel groter dat we in Google of Google Maps de naam van het bedrijf ingeven en zo de route naar boven halen, inclusief de te verwachten reistijd vanaf ons vertrekpunt.

Google als nieuwe homepage - openingstijden

Zijn we op zoek naar openingstijden van een bedrijf? Dan zoeken we die op in Google. Daar staan ze pontificaal bovenaan de pagina met zoekresultaten. Helemaal los van welk eigen platform dan ook.

Zoekt u een telefoonnummer van een bedrijf op uw mobiel? Dan kunt u vanaf uw mobiel gelijk op het juiste telefoonnummer klikken en direct verbinding maken.

Dat doen we allemaal zo. Of u dat nu leuk vindt of niet, Google is in die zin uw nieuwe homepage.

Dat wil overigens niet zeggen dat uw eigen website er niet meer toe doet. Integendeel zelfs. De plek waar Google alle informatie bijeenbrengt die online te vinden is over uw onderneming, is uw Google bedrijfsvermelding. De informatie op uw website wordt ook gebruikt om dit bedrijfsprofiel op te bouwen.

Uw website is echter in veel gevallen niet langer het eerste platform waar mensen met uw bedrijf in interactie gaan. Dat doen ze al in Google.

Twee keuzes om om te gaan met Google als nieuwe homepage

Keuze 1.
De eerste keuze is uw kop in het zand steken en proberen om zo min mogelijk informatie zichtbaar te maken in Google. Misschien wilt u zo mensen dwingen om alsnog naar uw website door te klikken.

Zelfs als u dat zou lukken, dan nog heeft u een mooie kans laten lopen om een professionele eerste indruk te maken en gebruik te maken van de kansen die u geboden worden.

Keuze 2.
De tweede keuze is dat u accepteert dat Google uw tweede homepage is en dat u de mogelijkheden die daarmee gepaard gaan, in uw voordeel laat werken.

Voor heel veel bedrijven is de Google bedrijfsvermelding het belangrijkste onlinekanaal geworden bij het vinden van nieuwe klanten.

In het bedrijfsprofiel zijn niet alleen data en foto’s van uw bedrijf te vinden, maar ook interacties van mensen. Die interacties kunnen net zo goed voor u gaan werken als mond-tot-mondreclame in de vorm van reviews en vragen.

Het verhaal dat u met uw bedrijf wilt uitdragen, begint voor veel mensen bij uw Google bedrijfsvermelding. Dan kunt u er maar beter voor zorgen dat het eerste hoofdstuk van uw verhaal een positieve indruk achterlaat. Dat komt uw omzet zeker ten goede.

Hoe maakt u hier optimaal gebruik van?

Nadat u uw Google bedrijfsvermelding heeft geclaimd via Google Mijn Bedrijf, kunt u deze gaan optimaliseren en beheren.

Het optimaliseren van uw bedrijfsvermelding helpt bij het beter online vindbaar worden van uw bedrijf. Het is dan ook een belangrijk onderdeel van een effectieve local SEO strategie.

Daarnaast is het verstandig om regelmatig in te loggen zodat u direct kunt reageren op reviews, vragen en voorgestelde veranderingen aan uw bedrijfsvermelding.

Door actief met Google Mijn Bedrijf management aan de slag te gaan, maakt u optimaal gebruik van Google als uw nieuwe homepage.

Voor de duidelijkheid:

  • U en jij, ik en wij

Zoeken:

Keaton helpt ondernemers en bedrijven aan meer klanten en extra omzet
Dat is wat wij doen

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Over ons
  • Reviews
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Algemene Voorwaarden

Keaton Online Marketing © 2021