Waarom je Google Bedrijfsprofiel beheren belangrijk is voor B2B bedrijven
De meest B2B bedrijven besteden vrijwel geen enkele aandacht aan hun Google Bedrijfsprofiel. Dat is geheel onterecht.
Eerste indruk
Het Google Bedrijfsprofiel is het eerste wat mensen te zien krijgen als ze jouw bedrijfsnaam in Google invoeren. Je krijgt daarbij maar één keer de kans om een eerste indruk te maken.
Zero click
Zero click is steeds vaker de norm. Wanneer mensen op zoek zijn naar je openingstijden, je adres of telefoonnummer, vinden ze online alle informatie die ze zoeken, zonder door te klikken naar je website. De informatie die wordt getoond, komt veelal uit je Google Bedrijfsprofiel. Daarmee is het Google Bedrijfsprofiel je tweede Homepage geworden.
AI kijkt mee
De informatie die AI-tools gebruiken om een goed antwoord te geven op vragen over jouw B2B bedrijf, worden onder andere van je Google Bedrijfsprofiel gehaald. Het is daarom belangrijk dat je bedrijfsprofiel gedetailleerd, accuraat en positief is. Daarmee wordt de kans groter dat deze AI-systemen jouw bedrijf aanbevelen aan gebruikers die vragen stellen over diensten of leveranciers, zoals jij die levert.
Vertrouwen
Het vertrouwen begint hier. B2B-beslissers zijn op zoek naar partners die betrouwbaar en professioneel zijn. Recensies en aanbevelingen van je bestaande klanten, kunnen de doorslag geven bij het kiezen van jouw dienst of product, boven die van je directe concurrenten.
Local SEO
Je Google Bedrijfsprofiel helpt je online vindbaarheid te vergroten. Een goed geoptimaliseerd en actief beheerd Google Bedrijfsprofiel, verhoogt de kans dat jouw B2B bedrijf beter gevonden wordt dan die van je directe concurrenten. Het optimaliseren van je bedrijfsprofiel voor vindbaarheid, is een vast onderdeel van Local SEO.
Concurrentievoordeel
Direct concurrentievoordeel. Veel B2B-bedrijven besteden geen enkele aandacht aan hun Google Bedrijfsprofiel. Door dat wel te doen, neem je direct een voorsprong op je concurrenten.
Bedrijfsprofiel bewaking
Iedereen met een Google-account, kan wijzigingen aanbrengen in de gegevens van jouw bedrijfsprofiel. Wanneer je dat niet in de gaten hebt, dan kunnen je potentiële klanten zomaar naar een concurrent worden doorverwijzen. Zonder dat je dat zelf in de gaten hebt.
Al met al meer dan voldoende redenen om vandaag nog met professioneel Google Bedrijfsprofiel management aan de slag te gaan.
Mocht je daar hulp bij kunnen gebruiken, neem dan gerust contact op.