Hoe maak je een Facebook advertentie gebaseerd op de Facebook pixel?
Je hebt een Facebook pixel op je website gezet en nu wil je de mensen die jouw website bezocht hebben een Facebook advertentie sturen. Hoe doe je dat?
Dat doe je door een advertentie doelgroep te maken gebaseerd op bezoekers van je website die ook een Facebook account hebben. Ieder keer dat iemand met een Facebook account jouw website bezoekt, dan registreert de Facebook pixel wie dat was. Zelf krijg je die namen nooit te zien maar je kunt die mensen wel bereiken.
Stap 1. Open je Facebook bedrijfsmanager.
Heb je die nog niet dan kun je die eenvoudig vinden door in je browserscherm business. voor de naam van je Facebookpagina te zetten.
Stap 2.
Klik op Bedrijfsmanager en dan klapt er een klein menuscherm uit. Scroll naar beneden en daar klik je op Alle hulpmiddelen en dan krijg je alle mogelijkheden te zien van je Bedrijfsmanager.
Klik onder de kop Middelen op Doelgroepen.
Stap 3.
Zoek in dit scherm de blauwe knop Doelgroep maken en klik daar op. In het volgende scherm klik je op doelgroep maken en dan op Aangepaste doelgroep.
Stap 5.
Klik op Websiteverkeer.
Stap 6.
Hier ben je eindelijk op de plek waar je wilt zijn. Hier kun je de doelgroep helemaal samenstellen zoals je dat zelf wilt. Nadat je de doelgroep hebt aangemaakt ga je door naar advertentie maken en kies je deze doelgroep als publiek voor je advertentie.
De mogelijkheden om heel gericht een advertentie te sturen zijn zeer divers en een krachtig aanvulling voor je Facebook-marketingstrategie.